چه کنیم تا برای کارهای روزانه وقت کم نیاوریم؟

تهران (پانا) - لحظاتی هستند که احساس می‌کنید زمان کافی برای انجام کارهایتان را ندارید. مثلاً پیاده‌روی نکرده‌اید، با دوستتان شش ماه تماس نگرفته‌اید ، شغل جدید را درخواست نداده‌اید، نتوانستید گزارش درخواستی رئیس را به اتمام برسانیدو هزاران کار مانده دارید. این لیست ناتمام است و به شدت شما را نگران می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۶۷۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
چه کنیم تا برای کارهای روزانه وقت کم نیاوریم؟

به گزارش نمناک، چگونه می توان یک احساس خوب را به طور مداوم داشت و کارها را به انجام رسانید؟ در این قسمت از نمناک مراحل ساده ای را به شما معرفی می کنیم که بتوانید با کمک آن ها تمرکز تان را روی اولویت ها حفظ کنید و کارهایتان را به انجام برسانید.

چطور با انگیزه در کار خود بهترین باشیم؟

۱. آمادگی یک راه کلیدی برای شروع است.

قبل از اینکه بخوابید، برنامه روز بعد را یادداشت کنید. در نتیجه زمانی که صبح بیدار می شوید، سریعا می دانید که باید چه کارهایی انجام دهید و برای آن ها برنامهریزی می کنید. اضطراب شما نیز کاهش پیدا می کند. می دانید که چه زمانی باید پشت میز بروید و چه زمانی استراحت کنید. انجام دادن این کار هر شب قبل از خواب ، استرس شما را کاهش می دهد و یک نظم و ترتیب را در ذهن تان ایجاد می کند.

۲. همه چیزهایی که می خواهید امسال به آن دست پیدا کنید را یادداشت کنید.

داشتن یک برنامه مناسب در طول روز یک راه عالی برای افزایش انگیزه در شماست. همچنین می توانید مقاصد خود را در بلند مدت روی کاغذ بنویسید و ببینید که دوست دارید تا ۶ ماه آینده یا تا آخر سال به چه چیزهایی دست پیدا کنید. زمانی که این لیست را همراه خود داشته باشید، قطعاً فرصت بهتری پیدا می کنید که برای اهداف تان تلاش کنید.

۳. یک محرک پیدا کنید.

سعی کنید محرک شخصی داشته باشید. همیشه انگیزه را در خودتان بالا نگه دارید. ببینید که چه چیزهایی باعث حفظ انگیزه شما می شود مثلاً خواندن یک کتاب، انجام یک ورزش، تماشای یک فیلم سینمایی و دیدن یک سخنرانی می تواند عامل انگیزه شما باشد و هر زمان که ناامید شدید، آن ها را به کار ببندید.

۴. روی نظم شخصی و روتین تمرکز کنید.

زمانی که به یک روتین پایبند باشید و آن را اجرا کنید ، انگیزه شما در سطح بالایی قرار می گیرد. داشتن نظم شخصی و دیسیپلین یعنی پایبند بودن به روتین های روزانه . یعنی روشی که کمی خسته کننده است اما نتایج آن در طولانی مدت فوق العاده خواهد بود.

۵. قورباغه ات را قورت بده.

مارک تواین پیشنهاد می کند که روز خود را با انجام کارهای سخت شروع کنید. یعنی قورباغه را قورت بدهید. بهتر است کار سختی که دارید را هرچه زودتر به اتمام برسانید. زمانی که آن را تمام کردید، احساس سبکی می کنید و می توانید برای ادامه روز خود برنامه ریزی داشته باشید و روی کارهای آسان تر و خوشحال کننده تمرکز کنید.

۶. از روش پومودورو استفاده کنید.

این روش یک نام فانتزی دارد که در آن از راهکار های تمرینی خاصی استفاده می شود . یعنی چه ؟ یعنی هر ۲۵ دقیقه کاری که انجام می دهید ، ۵ دقیقه استراحت کنید.

دقیقا این کاری است که خود من از دوران ابتدایی انجام می دادم. این محدوده زمانی می تواند برای شما شگفتآور باشد. مثلاً می توانید نیم ساعت درس بخوانید و ده دقیقه استراحت کنید یا مثلاً یک ساعت یک کاری را انجام دهید و بیست دقیقه استراحت کنید. روش های مختلف را انجام دهید تا بتوانید بدون خستگی کارتان را پیش ببرید.

۷. خود درمانی کنید.

زمانی که کار مهمی را به اتمام می رسانید، به خودتان پاداش بدهید. اگر از این شرایط سخت بعد از یک ساعت برامدید، مثلاً پیاده روی کنید یا سعی کنید خودتان را به یک فنجان قهوه یا یک بلوبری خوشمزه دعوت کنید. در واقع باید یاد بگیرید که چگونه نفس بکشید، احساس لذت کنید و در کنارش، کارهایی را هم به انجام برسانید.

۸. به این فکر کنید این کار می تواند اعتبار شما را افزایش دهد.

مثلا شاید پیش خودتان فکر کنید که دیگران هرگز نمی دانند تا چه حد سخت کوش هستید. در نتیجه تلاش شما به چشم آن ها نمی آید اما زمانی که کار درست را انجام دهید ، از خودتان راضی هستید و به رفتار دیگران اهمیت نمی دهید. مطمئن باشید سخت کوشی هیچ گاه بدون پاسخ نخواهد ماند.

۹. جوری کار کنید که انگار یک نفر شما را نظارت می کند.

مورد مهمی که در این بخش از نمناک به آن اشاره کرده ایم ؛ هر زمان که برنامه ریزی می کنید و کاری را انجام می دهی د، تصور کنید که یک نفر بر کار شما نظارت می کند. به نظرتان این فرد از شما چه چیزی می خواهد ؟ آیا دوست دارد که تلفن همراه شما کنار دستتان باشد ؟ احتمالا نه! پس عوامل حواس پرتی را حذف کنید و با جان و دل به انجام کاری که باید ، بپردازید.

۱۰. چیزهای جدید یاد بگیرید.

حتی اگر در یک زمینه تخصصی نداشته باشید ، باز هم باید چیزهای جدید یاد بگیرید. یک کتاب با یک موضوع جدید انتخاب کنید. از همکارانتان بخواهید که در مورد مسائل مختلف به صورت آنلاین و مجازی با شما به بحث و گفتگو بپردازند و چیزهای جدید یاد بگیرید . گرچه برای شما سخت است اما سطح اطلاعات تان را به شدت بالا می برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار