وزیر امور خارجه سابق کشورمان در گفت‌وگو با پانا؛

«جهاد تبیین» هم روشنگری است هم شبهه‌زدایی

دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران باید قدرت پاسخگویی و رفع شبهات در حوزه سیاست خارجی را داشته باشند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه سابق کشورمان و سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان تاکید کرد دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران باید قدرت پاسخگویی و رفع شبهات در حوزه سیاست خارجی را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۶۷۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
«جهاد تبیین» هم روشنگری است هم شبهه‌زدایی

منوچهر متکی در گفت‌وگو با پانا درباره فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: «مقام معظم رهبری فرمودند هدف از جهاد تبیین هم بیان مواضع است یعنی روشنگری نسبت به اقداماتی که انجام شده، و هم شبهه‌زدایی نسبت به اشکالات و انتقاداتی است که مطرح می‌کنند.»

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان ادامه داد: «در پایگاه انقلاب باید موضوعات را در همه حوزه‌ها دسته‌بندی کنیم، در حوزه آموزش و پرورش، اقتصاد، فرهنگ، در حوزه مسائل دفاعی و همه موضوعاتی که کشور با آن مواجه است. برای مثال در حوزه دفاعی، ما چرا باید دفاع در کشور را قوی کنیم؟ مبانی قرآنی آن چیست؟ مبانی تاریخی اسلامی و روایی آن چیست؟. دوم اینکه شبهه‌هایی که در حوزه دفاعی نسبت به ما مطرح می‌کنند. اینها را باید پاسخ دهیم. این یعنی جهاد تبیین.»

متکی تصریح کرد: «ما باید در حوزه ایجابی، مخاطب خود را اقناع کنیم و در حوزه سلبی مواضع روشن را برای رفع شبهات بیان کنیم. این کار باید انجام شود و تقسیم کار صورت بگیرد.»

وی اضافه کرد: «در حوزه سیاست خارجی، صد عنوان داریم که در این صد عنوان دیپلمات‌های ما باید یاد بگیرند مواضع جمهوری اسلامی را در سیاست خارجی چگونه توضیح دهند. سیاست ما نسبت به هر کشور، نسبت به هر منطقه، سیاست جهانی و بین‌المللی ما، نگاه ما به سازمان‌های مختلف بین‌المللی و ... باید مواضع‌مان روشن باشد. اگر در جایی ما را نقد می‌کنند باید قدرت پاسخگویی و رفع شبهه را داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار