در سال گذشته چه میزان گاز مصرف شد؟

تهران (پانا) - شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد سال ١۴٠٠، ۵ میلیارد مترمکعب مصرف گاز در کشور افزایش یافت که در مقایسه با سال قبل از آن، ۲۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز ططبیعی بیشتریدر کشور مصرف شد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
در سال گذشته چه میزان گاز مصرف شد؟

به گزارش ایسنا، محمدرضا جولایی درباره مقدار مصرف کل گاز طبیعی ایران در سال ۱۴۰۰ گفت: از مجموع این مقدار گاز مصرف‌شده، ۱۲۲ میلیارد مترمکعب سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب سهم صنایع عمده و ۷۱ میلیارد مترمکعب گاز تخصیص یافته به نیروگاه‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: مصرف گاز در سالی که گذشت به‌ویژه در بخش نیروگاهی و خانگی رکوردهای تازه‌ای ثبت کرد، اما این موضوع مدیریت شد و هیچ قطعی گازی در کشور اتفاق نیفتاد. نیروگاه‌ها در سال ۱۳۹۹ به‌طور میانگین روزانه ۱۸۰ میلیون مترمکعب گاز دریافت کردند که این مقدار در سال ۱۴۰۰، به ۱۹۴ میلیون مترمکعب در روز رسید و نشان‌دهنده افزایش هشت درصدی دریافت گاز آنهاست.

به گفته مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده نیز در سال ۱۳۹۹، معادل ۳۳۳ میلیون مترمکعب و در سال ۱۴۰۰، معادل ۳۳۴ میلیون مترمکعب بود که تفاوت چندانی با گذشته نداشته است.

طبق اعلام وزارت نفت، وی همچنین با اشاره به مصرف گاز طبیعی در فروردین‌ماه امسال گفت: این مقدار در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴۵ میلیون مترمکعب بوده است.

به گزارش ایسنا، مصرف گاز طبیعی کل کشور در سال ۱۳۹۹، معادل ۲۳۳ میلیارد مترمکعب و در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، معادل ۱۰۵ میلیارد و ۲ میلیون مترمکعب بوده و به این‌ ترتیب ۱۳۳ میلیارد و ۴۹۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ مصرف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار