معاون وزیر بهداشت: تا پایان سال فاز اول توسعه‌ بیمارستان آشخانه به پایان می‌‌رسد

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با بیان اینکه پروژه ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه به ۹۶ تختخواب نیاز منطقه است، گفت: فاز اول توسعه‌ این بیمارستان در خراسان شمالی تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر بهداشت: تا پایان سال فاز اول توسعه‌ بیمارستان آشخانه  به پایان می‌‌رسد

به گزارش ایرنا، دکتر بهروز رحیمی بامداد روز سه‌شنبه در بازدید از بیمارستان پورسینای آشخانه در خراسان شمالی اظهار داشت: اجرای پروژه توسعه‌ای بیمارستان به دلایل مختلف فنی و غیرفنی با تاخیر غیرمنطقی مواجه شده بود که خوشبختانه اخیرا روند اجرای آن از سر گرفته شده است.

وی افزود: با نگاه خوب دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی به حوزه سلامت و نمایندگان مجلس این پروژه به عنوان یکی از کارهای مهم و اساسی وزارت بهداشت در شهرستان مانه و سملقان، مورد توجه ما قرار دارد.

رحیمی تصریح کرد: تامین پزشک متخصص از دیگر دغدغه ها برای این پروژه است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خود را متعهد به رفع این دغدغه می داند و به دستور وزیر بهداشت تصمیمات جدی برای حوزه بهداشت و درمان استان در این سفر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان تا پایان امسال کارهای درمانی خود را آغاز می کند، گفت: برای ارتقای آن به ۹۶ تختخواب نیز پیگیری‌ها در سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد تا مجوز کمیسیون ماده ۲۳ آن اخذ شود.

بیمارستان پورسینا هم اکنون ۳۲ تختخوابی است و شمار پزشکان و کادر متخصص آن نیز بر اساس شمار تخت ها، تعیین و تامین شده است اما این نیروها و امکانات، نیاز مردم را جواب نمی دهد.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان به عنوان دروازه غربی استان خراسان شمالی، سالانه محل گذر بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

بازدید از بیمارستان بنت الهدی شهرستان بجنورد و نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت به استان خراسان شمالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار