ضرورت حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت واکسن‌های ایرانی کووید ۱۹

تهران (پانا) - مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم با تکیه بر توانمندی‌های خود به تولید انواع واکسن دست یافت و باید از حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت آن‌ها برخوردار باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت واکسن‌های ایرانی کووید ۱۹

به گزارش وبدا، محمد حسین نیکنام در کنفرانس جهانی نبرد علیه پاندمی کووید ۱۹ که با حضور وزرا و معاونان وزرای بهداشت کشورهای صربستان، اسلوونی، آلبانی، بلغارستان و مقدونیه به صورت مجازی برگزار شد به چالش‌های فراوانی که ویروس کووید ۱۹ در ۲ سال گذشته برای مردم دنیا ایجاد کرده همچنین جهش‌های این ویروس که مردم دنیا را با رنج فراوانی روبرو کرده و موجب ایجاد مشکلات زیادی در ارتباطات جوامع خصوصا ارتباطات مرزی بین کشورها شده، اشاره کرد.

وی افزود: مردم ایران با توجه به مشکلاتی که بر اثر تحریم‌های یکجانبه آمریکا در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی متحمل می‌شدند با مشکل عدم دسترسی به واکسن کووید نیز مواجه شده‌اند اما با تکیه بر توانمندی‌های خود، اقدام به تولید انواعی از واکسن کووید کردند و اکنون نیز حمایت‌های سازمان جهانی بهداشت برای تسهیل در ثبت واکسن های تولیدی ایرانی برای مقابله با کووید ۱۹ ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با ویروس کرونا نیاز به آگاهی و اتحاد همه مردم دنیا از جمله جوامع کم برخوردارتر و حتی جوامع پیشرفته در مقابل این ویروس دارد و از همه پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی می‌خواهم که با همکاری یکدیگر و انتقال تجارب به مبارزه برای نابودی این ویروس منحوس کمک کنند.

کنفرانس مجازی جهانی نبرد علیه پاندمی کووید ۱۹ از تاریخ ۶ تا ۸ فروردین ۱۴۰۱ در سطح وزرا به میزبانی بلگراد صربستان در حال برگزاری است.

محمد حسین نیک نام مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت به نمایندگی از وزیر بهداشت در این کنفرانس مجازی شرکت کرد و به سخنرانی پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار