وزیر بهداشت:

تاکنون 230 فوتی ناشی از حوادث ترافیکی داشتیم

تهران (پانا) - وزیر بهداشت تاکید کرد تاکنون 230 نفر بر اثر حوادث ترافیکی فوت کرده‌اند و با توجه به اینکه هنوز از تعطیلات عید، زمان نسبتا زیادی باقی مانده، این نگرانی از حوادث ترافیکی آینده وجود دارد که قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم رعایت نشود و حوادث بیشتری را به دنبال داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون 230 فوتی ناشی از حوادث ترافیکی داشتیم

بهرام عین‌اللهی در مورد آمارهای نوروزی با بیان اینکه در این چند روز همه جا تعطیل بوده اما کادر بهداشت و درمان همچون گذشته فعال بودند گفت: ترافیک امسال بیشتر از سال‌های قبل بوده، به گونه‌ای که حدود۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است. بنابراین پرسنل ما نیز فعال‌تر کار می‌کردند، به گونه‌ای که امسال ۸۲۶ هزار مراجعه داشتیم که ۱۷۲ هزار بستری شدند و همچنین ۱۹۸ هزار بازرسی انجام شد و ۲۱۶ هزار ماموریت داشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار بیمار و مصدوم را به صورت زمینی و هوایی منتقل کردیم که متاسفانه ۲۳۰ فوتی ثبت شده به علت حوادث ترافیکی گفت: ۴۷ هزار بیماران قلبی، تنفسی، مسمومیت، سوختگی و... داشتند، دیده شدند که ۲۴ هزار درمان در محل و ۲۳ هزار اعزام انجام شد.

وزیر بهداشت افزود: پایگاه‌های اورژانس بیمارستان‌ها و... همه فعال بودند، اما از تعطیلات عید، مدت زیادی باقی مانده و ما نگران حوادث ترافیکی هستیم که به علت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی رخ می دهد.

وی در مورد برنامه‌های این وزارتخانه در سال جدید گفت: مهمترین مسئله این است که به خودکفایی برسیم و در بحث دارو، شرکت‌های دانش بنیان را حتما بسیار حمایت می‌کنیم و ان‌شاءالله به وضعیتی برسیم که نه تنها نیاز داخلی را برطرف کنیم بلکه صادرات دارو را هم انجام دهیم.

عین‌اللهی افزود: با از بین رفتن ارز ترجیحی این امکان بهتر می‌شود و شرکت‌ها، بهتر می‌توانند کار کنند، چرا که معطل ارز ترجیحی و مواد اولیه نمی‌شوند و حتما دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را ترغیب می‌کنیم که در بحث تولیدات دانش‌بنیان کار کنند و در صورتی، مرکز تحقیقاتی را تایید می‌کنیم که حتما به شرکت‌های دانش‌بنیان متصل باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار