رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس:

جشنواره‌های دانش‌آموزی گام موثری  در راستای شکل‌گیری هویت ملی و دینی دانش‌آموزان است

راه‌اندازی ۱۵پویش بهاری ویژه دانش‌آموزان در فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در آغاز سال جدید از برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات متنوع در سازمان دانش‌آموزی استان فارس با هدف سرگرمی، شاداب‌سازی و غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل بهار به ویژه تعطیلات نوروز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره‌های دانش‌آموزی گام موثری  در راستای شکل‌گیری هویت ملی و دینی دانش‌آموزان است

مرتضی کریمی امروز در گفت‌وگو با پانا افزود: سازمان دانش‌آموزی استان فارس در راستای اهداف گرامی داشت ایام الله‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی، تقویت مهارت‌های معرفتی دانش‌آموزان،ارتقای سطح مشارکت اعضا در فعالیت‌ها،توانمندسازی و افزایش قابلیت‌های فردی و گروهی اعضا درفضای مجازی و شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز استان فارس، "جشنواره عیدانه‌های بهاری" با 15 پویش مختلف برگزار می‌کند.
وی پویش‌های جشنواره عیدانه‌های بهاری را شامل انتخاب، ضیافت اولی‌ها،کمک‌های مومنانه، میثاق با امامت و ولایت، شب‌های پرفروغ، قدس قبله دلها، عید ضیافت، سپاس معلم،گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی، فراق جانسوز، گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، گرامی داشت عروج ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، قیام نجات بخش، دهه کرامت، نامداران شعر و شور فارسی را در فصل بهار برشمرد.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان پیشتاز به صورت انفرادی و یا با کمک مربی و اعضای خانواده خود می‌توانند آثار خود در ارتباط با پویش‌های این جشنواره در قالب‌های مختلف از جمله نقاشی ،عکس ،فیلم ،لباهنگ و موشن گرافی ارسال کنند.
وی با اشاره به اهمیت تولید محتوای چند رسانه‌ای متناسب با نیاز دانش‌آموزان که به وضوح در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی از آن یاد شده است، گفت: با اهداف کسب مهارت‌های تولید محتوا برای دانش‌آموزان، استفاده از فناوری‌های نوین، آشنایی با فرهنگ رسوم مذهبی و تاریخی و جاذبه‌های طبیعی کشور عزیزمان ایران اسلامی همزمان با سراسر کشور جشنواره پیشتاز راهنما در استان فارس برگزار می‌شود.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، افزود: دانش آموزان در قالب فیلم ،مستند،نماهنگ،عکس،اینفو گرافی و قاب بندی به معرفی مکان‌های مذهبی، تاریخی و طبیعی و معرفی آداب و رسوم محل زندگی خود می پردازند .
به گفته کریمی برگزاری این جشنواره می‌تواند گام موثری در راستای شکل‌گیری هویت ملی و دینی در بین دانش‌آموزان باشد؛ همان گونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)بیان داشتند: "وقتی احساس وظیفه‌ اسلامی و احساس هویت اسلامی در یک ملتی به‌وجود آمد، به این آسانی‌ها نمی‌شود این را از بین برد".

وی بیان کرد: همانطور که یکی از فضیلت‌های تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی طبیعت دوستی است و برمبنای سه ساحت ((تربیت اجتماعی و سیاسی))، ((تربیت زیستی و بدنی)) و ((تربیت زیبایی‌شناختی) سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ،سازمان دانش‌آموزی استان فارس اقدام به برگزاری مسابقه عکس با عنوان پیشتاز طبیعت دوست کرده است که باعث می‌شود در تعطیلات نوروز دانش‌آموزان همزمان با حضور در طبیعت به درک زیبایی­‌های جهان و آفرینش به‌ منزلۀ مظاهر جمال و کمال الهی و ارتقای ذائقه زیباشناسانۀ خود در راه رسیدن به کوشش مداوم فردی و جمعی برای حفاظت از محیط‌ زیست و احترام به طبیعت بر اساس نظام معیار اسلامی بپردازند.
وی با اشاره به تلاش‌های قابل تقدیر و مجدانه مسئولان سازمان دانش‌آموزی مناطق 59 گانه آموزش و پرورش فارس، مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز بیان کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به گستره و تنوع جشنواره‌ها استقبال بسیار خوبی از جشنواره‌های فصل بهار داشته باشیم.

برنامه های سازمان دانش‌آموزی در سال ۱۴۰۱ با خط مشی دانش‌محوری و در نظر گرفتن اسناد بالادستی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی و نقشه مهندسی فرهنگی به دنبال تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در راستای حرکت در مسیر آموزش و پرورش قوی در تراز ایران قوی خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار