مدیر کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

حضور 500 دانش‌آموز قمی در طرح نوروزی اعتکاف علمی

قم(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح اعتکاف علمی دانش‌آموزان متوسطه دوم مدارس استان در ایام نوروز با حضور بیش از 500 دانش آموز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
حضور 500 دانش‌آموز قمی در طرح نوروزی اعتکاف علمی

«علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه هرگز چراغ آموزش در قم کم فروغ یا خاموش نخواهد شد، هدف از اجرای این طرح را تعمیق و کیفیت بخشی و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این طرح در8 پایگاه آموزشی به صورت متمرکزو با حضوربیش از500 دانش آموز دختر و پسردرحال اجراست، افزود: سایرمدارس متوسطه دوم استان قم نیز با برنامه های مدون و نظارت دقیق مدیران و عوامل اجرایی و آموزشی با ایجاد فضایی آرام، راحت و به دور از استرس و اضطراب، خدمات مختلف رفاهی، مشاوره‌ای و پشتیبانی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

وی افزود: با توجه به امکان دید و بازدیدهای نوروزی و احتمال فراهم نبودن شرایط مطالعه کافی در منزل، این طرح می تواند فرصت مناسبی برای مطالعه دروس و آمادگی بیشتر دانش آموزان برای شرکت درامتحانات نهایی و آزمون سراسری باشد.

رحیمی یاد آورشد در تمامی پایگاه های اعتکاف علمی دستورالعمل های کامل ستاد ملی و استانی مبارزه با کویید 19رعایت شده وخوشبختانه اعتکاف علمی دانش آموزان درفضایی سرشارازآرامش ورعایت نکات بهداشتی درحال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: این طرح از 26 اسفندماه سال 1400 آغاز شده و تا 13 فروردین 1401ادامه خواهد داشت و دانش آموزان دختر از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ بعدازظهر و پسران تا 21 شب دراین اماکن حضور خواهند داشت.

وی افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط مشاوران مجرب، ارائه مشاوره توسط رتبه‌های برتر کنکورسراسری سال گذشته، مطالعه و رفع اشکال از جمله خدماتی است که دراین پایگاه‌ها ارائه می‌شود.

رحیمی حضور دبیران در محل پایگاه‌های اعتکاف و تلاش برای رفع اشکال دانش آموزان را ازنقاط قوت دیگراین طرح برشمرد وگفت: امید است با اجرای این برنامه‌ها شاهد تحقق اهداف آموزشی و پرورشی براساس مفاد برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش و افزایش تعداد پذیرفته‌شدگان در کنکور سراسری در استان مقدس قم نیز باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: خوشبختانه امسال علی رغم شرایط متاثر از بیماری کویید 19 استقبال خوبی ازاین طرح به عمل آمده و شاهد حضور بسیار خوب دانش‌آموزان در این طرح هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار