به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی:

پیام نوروزی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

تهران(پانا)- همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام نوروزی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، متن‌پیام مسعود بهرامی بدین شرح است؛

«یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِن»؛ نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد، عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد.

آغاز سال یک هزار و چهارصد و یک را که مزین است به ولادت با سعادت موعود عالمیان حضرت مهدی عج‌الله تعالی فرجه الشریف به محضر همه دانش‌آموزان عزیز، فرهنگیان و اولیاء گرانقدر شهرستان‌های استان تهران تبریک عرض می‌کنم.

آخرین سال قرن چهاردهم را با همه خوشی‌ها و ناخوشی‌ها پشت سر نهادیم، سالی که همچنان ویروس منحوس کرونا روال عادی زندگی و همچنین فضای تعلیم و تربیت را متاثر کرده بود.

اما خرسندیم که با تدابیر دولت مردمی و همراهی آحاد جامعه در مبارزه با این مهمان ناخوانده، واکسیناسیون حداکثری محقق و آرامش بیشتری در جامعه حکمفرما شد.

هر چند که همچنان لازم است رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سرلوحه زندگی روزمره قرار بگیرد ولی فرهنگ‌سازی و رعایت شیوه‌نامه ها سبب شد که بتوانیم برای عادی‌تر شدن رفتارهای فردی و اجتماعی برنامه ریزی کنیم.

به طور قطع فرایند تعلیم و تربیت در دو سال گذشته دچار چالش‌هایی ناخواسته شده است ولی مفتخریم به اینکه توانستیم با رشادت و ایثار معلمان عزیز و همراهی تحسین‌برانگیز خانواده‌ها و دانش‌آموزان به سرعت با تغییر روش‌ها، آموزش را در بستری دیگر پی بگیریم. ایجاد زیرساخت‌های مجازی شبکه دانش‌آموزی شاد و بروزرسانی‌های آن توانست بخش عمده‌ای از بار آموزش را به دوش بکشد، اما همانطور که می‌دانید، فرایند صحیح آموزش با حضور در محیط آموزشی و ارتباط مستقیم مربی و متربی حاصل خواهد شد.

اگر خاطرات دوران کودکی و نوجوانی خود را ورق بزنیم، بسیاری از لحظات خوشی که همچنان از یادآوریش لذت می‌بریم، در مدارس اتفاق افتاده است.

و این همان چیزی است که فرزندان ما دو سال است از درک و حضور در آن محرومند و کسالت، افسردگی و استفاده از ابزارهایی مثل تلفن همراه و تبلت جایگزین شده است که استمرار استفاده از آنها عوارض بسیاری هم ایجاد می‌کند.
پس باید به دنبال تغییر در این ساختار جدید باشیم تا دانش‌آموزان ما هر چه سریع تر به روند عادی تربیتی خود برگردند.

با مدیریت صحیح باید فرایند آموزش و پرورش را در مدارس بطور جدی از سر بگیریم، در این مسیر نقش موثر اولیاء گرانقدر، همراهی مدیران و کادر اجرایی مدارس و معلمان عزیز شهرستان‌های استان تهران در خط مقدم این اتفاق می‌تواند اثر مثبتی بر احیای روحیه نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان ایجاد کند. آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با جمعیت بیش از یک میلیون و صد هزار دانش‌آموز و بیش از ۵۰ هزار همکار فرهنگی و پتانسیل قوی‌ای که دارد می‌تواند در این امر نیز پیشگام و الگوی کشور باشد.

اینجانب به عنوان خدمتگزار شهرستان‌های استان تهران با همراهی همکاران ساعی و تلاشگر خود در اداره کل و ادارات مناطق ۲۱ گانه در جهت اعتلای نام این استان تلاش خواهیم کرد تا همچون گذشته الگویی مناسب در فرایند تعلیم و تربیت در سطح کشور باشیم و با نصب‌العین قرار دادن شعار سال جدید (تولید دانش بنیان و اشتغال‌ آفرین) که از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) ترسیم گردیده است، بتوانیم جوانانی در تراز گام دوم انقلاب تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار