شهردار تهران:
برند ۶۰۰ میلیاردی شهروند را ۳ میلیارد فروخته بودند
تهران (پانا) - شهردار تهران از بازگرداندن برند شهروند به مجموعه شهرداری تهران خبر داد و گفت در دوره گذشته این برند به قیمت ۳ میلیارد تومان فروخته شده بود، این در حالی است که ارزش این برند ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی در برنامه فرمول یک، شبکه اول صدا و سیما با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای انجام واکسیناسیون گسترده شهروندان تهرانی اشاره کرد و گفت: از دوره گذشته مدیریت شهری ۷۰ مرکز جهت واکسیناسیون شهروندان توسط شهرداری تهران در نظر گرفته شده بود که در این دوره نیز۷۰ مرکز دیگر به این ظرفیت اضافه شد.
وی افزود: همچنین ۲۲ ایستگاه مترو، ۲۲ دستگاه اتوبوس، ۱۰ خودرو ون و ۱۴ مرکز ثابت دیگر توسط شهرداری تهران برای انجام واکسیناسیون گسترده شهروندان تهرانی تجهیز و از پرسنل شهرداری تهران و شرکت شهر سالم جهت انجام این کار استفاده شد.
شهردار پایتخت ادامه داد: هدف گذاری مدیریت شهری برای انجام واکسیناسیون شهروندان، روی اقشاری بود که توان حضور در مراکز ثابت را نداشتند به همین منظور سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران را فعال کردیم تا شهروندان با تماس با این مرکز میتوانستند از خدمات واکسیناسیون شهرداری تهران در محلی که زندگی میکنند، استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: واکسینهکردن آسیب دیدگان اجتماعی در مراکز تحت پوشش شهرداری تهران مانند گرمخانه ها و سامانسراها نیز به صورت گسترده انجام شد. اکنون خوشبختانه ضریب واکسینه شدن شهروندان تهرانی نسبت بالاست.
زاکانی در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به این سوال که برنامه شهرداری تهران در مناسب سازی شهر برای حضور معلولان و جانبازان چیست، بیان کرد: زمانی که مدیریت شهر تهران را برعهده گرفتیم، ۲۲۲۵ اتوبوس به ما تحویل داده شد اما در مدت ۶ ماه و ۱۷ روزی که به عنوان شهردار تهران مشغول خدمت هستم، توانستیم مخازن ۵۰۰ اتوبوس گازسوز را تعویض کنیم تا به چرخه خدماترسانی باز گردند و در این مدت ۱۷۵ اتوبوس جدید نیز خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران افزوده شد.
وی یادآور شد: طبق برنامهریزیهای انجام شده در نظر داریم تا برای سال آینده ۲۳۵۰ اتوبوس جدید خریداری به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اضافه کنیم. باید به این مساله اشاره کنم که اتوبوسهای جدیدی که خریداری میشود، دارای امکاناتی است که شرایط استفاده اقشار معلول و جانباز را از این ناوگان امکانپذیر میکند.
زاکانی درباره مناسبسازی معابر شهری نیز توضیح داد: شهر تهران دارای ۱۲ هزار کیلومتر معبر و پیاده راه است که در گام نخست سال آینده ۶۰۰ کیلومتر از معابر شهری مناسبسازی میشود. در انجام مناسبسازی معابر شهری نیز هوشمندانه عمل میکنیم به این صورت که محدودههایی که جانبازان و شهروندان معلول زندگی میکنند را مشخص میکنیم تا معابر پیرامون محل زندگی این افراد مناسبسازی شود.
وی افزود: همچنین در نظر داریم تا گام به گام ۲۳۰۰ بوستان و پارک شهر تهران را مناسبسازی کنیم تا افراد ناتوان، معلول و جانباز بتوانند از این امکان عمومی استفاده بهتری را داشته باشند.
شهردار تهران در پاسخ به سوال فروش برند شهروند در دوره گذشته مدیریت شهری تاکید کرد: در اواخر دوره گذشته مدیریت شهری برند شهروند ۳ میلیارد تومان فروخته شد. زمانی که به شهرداری آمدم و متوجه این مساله شدم، برای خریدار پیام فرستادم که برند شهروند را به شهرداری تهران بازگرداند. این قرارداد فسخ شد و برند مجموعه فروشگاههای زنجیرهای شهروند که اکنون ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد، به مجموعه مدیریت شهری بازگردانده شد.
وی با بیان اینکه اعتقاد داریم، شهرداری تهران نمیتواند به مسائل و موضوعاتی که در جامعه می گذرد، بیتفاوت باشد، گفت: یکی از موضوعات مهم در تهران، وضعیت معیشت مردم است. طبق برنامهریزیهای انجام شده در این دوره مدیریت شهری ۳ هدف را پیگیری میکنیم.
زاکانی افزود: هدف نخست ساماندهی مراکز و قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار شهر تهران است. در حال حاضر محصولاتی که در این مراکز در شهر تهران عرضه می شود به نسبت بازار ۴۰ درصد ارزان تر است. به عبارتی مراکز میوه و تره بار تهران را در راستای معیشت مردم مناسبسازی کردیم.
وی با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای افزایش میادین تره بار در پایتخت گفت: طبق برنامهریزیهای انجام شده دراین مدت ۳۲ مرکز به مراکز میوه و تره بار شهر تهران اضافه شد و در ۲ سال آینده نیز ۲۰۰ مرکز دیگر افزوده میشود تا تعداد مراکز و میادین میوه و تره بار شهر تهران به ۵۰۰ عدد برسد.
شهردار تهران بیان کرد: برنامه دیگری که در نظر داریم، خرید محصولات از کشاورزان است. این در حالی است که اکنون میوه و تره بار از دلالان خریدار میشود در حالی که اگر محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از کشاورز خریداری شود، نصف قیمت است و سود آن نیز به این بخش میرسد.
زاکانی یادآور شد: همچنین در نظر داریم تا شهروند محله را راهاندازی کنیم. شهر تهران دارای ۳۵۲ محله است که برنامهریزی کردهایم هر محله شهر یک فروشگاه شهروند داشته باشد و در نظر داریم تا در این فروشگاهها در زمینه عرضه لوازم خانه تمرکز بیشتری داشته باشیم.
وی گام سوم شهرداری تهران در حوزه معیشت پایتختنشینان را ساخت مسکن دانست و تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا سال آینده ۱۸۰ هزار واحد مسکن در شهر تهران ساخته شود. این اقدام باعث میشود تا ضمن جبران عقب ماندگی پایتخت در حوزه تولید مسکن، بی سامانی حوزه اجارهنشینی را نیز ساماندهی کند.
شهردار تهران با بیان اینکه در دوره گذشته به موضوع تامین مسکن مورد نیاز شهر تهران توجه نشده بود، گفت: در دوره گذشته شهرداری تهران در این حوزه نقش منفعلی داشت. این در حالی است که ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در شهر تهران وجود دارد و در کنار فعال بودن سه گسل قدیمی میتواند بحرانآفرین باشد. در نظر داریم تا ۴۵۶۰ هکتار بافت فرسوده را نوسازی کنیم تا به زیبایی، پایداری و استحکام محلههایی که در محدوده بافت فرسوده و یا ناپیدار شهری قرار دارند؛ افزوده شود.
وی افزود: در نظر داریم تا برای مردم سرپناه ایجاد کنیم و حتی قدرالسهم شهرداری را وارد بخش اجارهنشینی میکنیم تا به مردم خدمت کنیم.
زاکانی در پایان گفت: در حال حاضر کسی که حقوق بگیر است بایددو، سوم از حقوق خود را بابت اجاره بهاء پرداخت کند و ۷۰ سال طول میکشد تا یک خانواده در تهران صاحب خانه شود. اما با نهضت جهش ساخت مسکن سعی میکنیم تا مشکلات شهروندان را در این زمینه کمتر کنیم.
ارسال دیدگاه