استاندار آذربایجان‌غربی:

نقش رسانه‌ها در توسعه آذربایجان‌غربی بسیار مهم و حیاتی است

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی گفت نقش رسانه‌ها در توسعه آذربایجان‌غربی بسیار مهم و حیاتی بوده و انتقادات رسانه‌ها در راستای گسترش همدلی، انسجام و جلوگیری از تفرقه‌افکنی هاباید منصفانه باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش رسانه‌ها در توسعه آذربایجان‌غربی بسیار مهم و حیاتی است

محمدصادق معتمدیان در گفت وگو با خبرنگاران استان، با اشاره به تاثیر طرح یکشنبه های تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در بهبود وضعیت واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: در این طرح تاکنون 87 مصوبه داشتیم که 38 مورد از این مصوبات اجرایی شده که معادل 45 درصد است و بقیه مصوبات در دست اقدام است که پیگیر اجرای کامل این مصوبات هستیم.

وی با اعلام اینکه در سفرهای شهرستانی نیز 407 مصوبه داشتیم که شامل 336 مصوبه عمرانی و 71 مصوبه اقتصادی می شود، افزود: نگاه توسعه ای ما همه جانبه بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی امروز جامعه، اولویت اصلی را حوزه اقتصادی تعیین کرده و در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت های قابل توجهی داشته ایم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین چالش اول استان را عدم ریل گذاری و پیدا نکردن مسیر توسعه اعلام کرده و تصریح کرد: ساماندهی مرزها، شتاب دیپلماسی منطقه ای، توسعه کشت گلخانه ای، توسعه گردشگری و... بخشی از برنامه های ما در سال آینده برای استان است.

معتمدیان با اشاره به اینکه برای توسعه نیازمند سرمایه گذار هستیم و باید برای این موضوع بسته های تشویقی فراهم کنیم، یادآور شد: یکی از دلایل فرار سرمایه گذاران از استان، سخت بودن مسیر سرمایه گذاری و عدم حمایت و همراهی دستگاه‌ها بوده که این موانع باید به سرعت رفع شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین تبدیل آسیب ها و تهدید‌ها به فرصت را ضروری دانسته و گفت: با توجه به ضعف در اطلاع رسانی ظرفیت ها و برند‌های ارومیه و آذربایجان غربی، رسانه ها و خبرنگاران بیش از پیش در این حوزه ها فعال شوند.

معتمدیان با تاکید بر اینکه رسانه ها باید شناسنامه دار شوند، خاطرنشان کرد: رسانه ها ضمن شناساندن آذربایجان غربی به عنوان استانی امن، ظرفیت های گردشگری استان را در بعد ملی و بین المللی به شیوه اصولی معرفی کنند.

وی در پایان با اشاره به تقویت حوزه نظارتی و بازرسی در ادارات در سال آینده، تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی ضمن برگزاری جلسات مستمر با خبرنگاران و رسانه ها، اقدامات و عملکرد‌ دولت را به اطلاع مردم برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار