امام‌جمعه رودهن:

جوانان‌، افسران جبهه فرهنگی هستند‌

رودهن (پانا)‌ - امام‌جمعه رودهن جوانان را به عنوان افسران‌ جبهه فرهنگی در نظام معرفی کرد که باید با فعالیت‌های اثربخش و پیگیری جهاد تبیین، دشمنان را در رسیدن به اهداف‌شان ناکام بگذارند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
جوانان‌، افسران جبهه فرهنگی هستند‌

نشست صمیمانه جوانان و فعالین فرهنگی رودهن با امام جمعه رودهن‌ در دفتر امام جمعه بخش رودهن برگزار شد. در این دیدار، علاوه بر حجت الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن، رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، حمیدرضا ذوالفقاری بخشدار رودهن، سراون صالح پاوندی فرمانده حوزه ۲ علی ابن ابیطالب (ع) بخش رودهن، سید محمد موسوی منش شهردار رودهن، حامد سلطان‌آهی شهردار آبعلی و تعدادی از جوانان و فعالین فرهنگی بخش رودهن حضور داشتند.

سید محمد حسینی دزفولی امام جمعه بخش رودهن در این جلسه بیان کرد: جوانان و فعالین فرهنگی طلیعه داران پیشرفت و اقتدار و عزت کشور هستند، دغدغه‌مندی نسبت به فعالیت‌های فرهنگی گرچه یک‌ وظیفه همگانی است؛ اما ضرورت دارد جوانان‌ در این جبهه پیشتاز باشند. البته تمامی مسئولین قدردان زحمات همه جوانان عزیز و فعالان فرهنگی هستند که خالصانه و جهادگونه برای اعتلای کشور در حال تلاش و خدمت‌گذاری هستند.

جوانان حضوری معنادار، در نظام دارند

رضا طاهرخانی فرماندار دماوند نیز در این‌ دیدار با توجه به نقش جوانان در نظام‌جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: جوانان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در این‌نظام‌نقش پررنگ‌ و بسزایی داشته‌اند، در جنگ تحمیلی که بسیاری از همین‌جوانان‌وارد میدان شدند و جان‌خود را که ارزشمند‌ترین چیزی است که هر انسانی دارد را در راه کشور فدا کردند، حضورشان در جنگ‌ یک‌ حضور معنادار و واقعی بود و بعد از جنگ‌ که در تمام‌ عرصه‌های سازندگی در گوشه و کنار این کشور، جوانان پا به میدان گذاشتند و با تمام‌قوا در خدمت نظام درآمدند و نقش‌آفرینی کردند، در واقع جوانان موتور حرکت انقلاب و رشد آن بودند.

هشدار رهبر درباره تهاجم‌فرهنگی جدی گرفته نشد

او در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد: اکنون‌ جوانان وظیفه سنگینی بر عهده دارند با توجه به هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان جوانان باید بسیار هوشیار و فعال باشند، زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تهاجم فرهنگی هشدار دادند اما ما در هر نقش و مقامی خیلی حساسیت نشان ندادیم، توجه نکردیم‌ و نتیجه‌اش جامعه‌ای شد که دچار مشکلات و معضلات فرهنگی کم و بیش، در حال حاضر است مسلما این امر باید برایمان درس بزرگی باشد و بدانیم‌ باید همسو و پیرو ولایت فقیه‌مان پیش برویم و نگذریم این‌گونه غفلت‌ها ما را در مسیر اصلی‌مان، دچار مشکل و خلل کند.

در جهاد تبیین سهل‌انگاری صورت نگیرد

طاهرخانی نیز تصریح کرد: ولایت فقیه‌ در شرایط کنونی، مساله جهاد تبیین را مطرح کردند و مسلما در صورت تکرار غفلت و سهل‌انگاری گذشته، صدمات جبران‌ناپذیری وارد خواهد شد، در این زمینه جوانان با قدرت باید وارد میدان عمل شوند و در مقابل دشمنان که کاستی‌های موجود در نظام را پررنگ و با جلوه بیشتری ارائه می‌دهد و از طرفی بسیار از موفقیت‌ها و اقدامات بزرگ را در کشورمان، کوچک‌ و بی‌ارزش مطرح می‌کند، بایستند.

همچنین درباره نقش جوانان در جهاد تبیین عنوان کرد: جوانان ستون‌های جهاد تبیین هستند و پیروزی ما بدون‌ مشارکت و حضور فعال آن‌ها در این امر میسر نخواهد بود، پس لازم است زمینه‌ها و بستر‌های لازم جهت فعالیت‌ جوانان مخلص و متعهد در این نظام برای خدمت در جهاد تبیین، توسط مسئولین فراهم شود تا بتوانیم با پشت و پناهی چون رهبر معظم انقلاب‌مان در این عرصه هم سربلند و موفق باشیم که بدون شک با این عزم راسخ بر مشکلات اندک فرهنگی، هم غلبه خواهیم کرد و ایرانی همیشه با‌عزت، خواهیم ساخت.

وی در بخشی از صحبت‌هایش اذعان کرد: هرفردی در این نظام بخواهد کار تشکیلاتی و سازمانی انجام دهد باید مستقیم، مجهز و با علم و آگاهی و تحقیق و بررسی‌های زیادی پیرامون تمام جوانب امر مورد نظر، وارد میدان شود.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان خاطرنشان کرد: باید فرصت حضور به جوانان داده شود و تمام‌ مسئولین در تمامی ارگان‌ها لازم است از فکر و هم‌اندیشی جوانان در راه خدمت رسانی بهتر به نظام استفاده کنند.

در پایان این دیدار تعدادی از جوانان حاضر در جلسه مطالبات و درخواست‌های خود را مطرح و پیرامون این امور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار