آموزگار منطقه 18 شهر تهران «تدریس» را به مرخصی زایمان ترجیح داد

تهران (پانا) - آموزگار منطقه 18 تهران تدریس را به مرخصی زایمان ترجیح داد تا جلوه‌ای دیگر از ایثارگری‌های معلمان را به نمایش بگذارد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزگار منطقه 18 شهر تهران «تدریس» را به مرخصی زایمان ترجیح داد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، در دو سال اخیر با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اجباری مدارس، اگرچه شاهد برخی اتفاقات ناگوار در جامعه بودیم، اما در مقابل، فرصتی برای ارائه خلاقیت در همه زمینه ها به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، فراهم آمد.

ویروس کرونا مانند تغییراتی که در سایر بخش‌های جوامع انسانی ایجاد کرد، زمینه‌ساز شناخت نیازمندی‌های پنهان در حوزه آموزشی بود، اما در این میان بیشترین رسالت و البته سختی کار متوجه معلمان و به بیانی مجاهدان امر آموزش و عاشقان بیداری شد.

«جلوه‌های معلمی» تنها برگی کوچک از دفتر «عشق معلمی» را نشان می‌دهد؛ معلمانی که از مال و آسایش خود و خانواده شان می‌گذرند تا به آینده سازان این کشور درس ایثار و فرهنگ همدلی را بیاموزند. البته برخی اوقات، صرفاً گوشه ای از این فداکاری ها در رسانه ها منتشر و در سطح جامعه اطلاع رسانی شد.

در همین راستا و در جلوه‌ای دیگر از ایثارگری و فداکاری‌های فرهنگیان،«زینب گنجی» آموزگار پایه اول ابتدایی منطقه ۱۸تهران، تدریس را بر مرخصی زایمان ترجیح داد تا به معنای واقعی کلمه، واژه فداکاری و محبت را برای دانش‌آموزان معنا کند.

گنجی با توجه به این که فرزندش تازه به دنیا آمده، می‌توانست طبق نظر پزشکان و به راحتی از دوران مرخصی پس از زایمان استفاده کند؛ اما به عشق دانش آموزان و علاقه زیادی که به کارش داشت، بودن در کلاس درس و کنار دانش آموزان را بر استراحت مداوم و مرخصی 9 ماهه خود ترجیح داد.

این معلم فداکار، با شروع کرونا و آغاز آموزش مجازی در مدارس، برای جلوگیری از وقفه آموزشی، به تعداد دانش آموزان نیازمند مدرسه محل خدمتش، گوشی همراه و تبلت خریداری و به آنها اهدا کرد.

همچنین به طور ماهانه تعدادی بسته معیشتی را تهیه و به خانواده دانش آموزان نیازمند اهدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار