طرح نظام‌نامه محله در شورای شهر بررسی می‌شود

تهران( پانا) - با رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح نظام‌نامه محله با ۱۹ رأی موافق تصویب شد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح نظام‌نامه محله در شورای شهر بررسی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی طرح دوفوریت نظام نامه محله در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت که در این خصوص محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران طی پیشنهادی بیان کرد: این موضوع دارای اهمیت بالایی است. در مدیریت محله و شورایاری ها نفراتی حضور دارند که دارای تجربه و تخصص هستند که به نظر می رسد مدیریت شهری می بایست به نحو شایسته ای از ظرفیت آنها استفاده کند.

وی ادامه داد: قبلا این طرح از سوی آقای علوی برای امضا ارائه شد اما با توجه به اینکه ما در آخرین جلسه شورا در سال جاری هستیم و با توجه به اینکه این طرح دو فوریتی است و می بایست شهردار در این خصوص حضور داشته باشد و از سوی دیگر ما با جزئیات آن چندان آشنا نیستیم درخواست دارم تا این طرح از دستور کار خارج و برای بعد از عید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه می بایست با شهردار تهران و مدیریت مرتبط با طرح، جلسات مشترکی برگزار شود، گفت: این یک مبحث مهم است که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نباید بار آن را به تنهایی به دوش بکشد و می بایست در مورد آن دیگر کمیسیون ها نیز وارد بحث و بررسی شوند.

احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بلاتکلیفی شورایاران و ظرفیت های محلی باید ساماندهی شوند، خاطرنشان کرد: بر اساس نگرش جدید شهرداری مبنی بر مسجد محوری و یکپارپه سازی لوایح مشارکت در محلات، مدیریت و ساماندهی محلات صورت می گیرد.

احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه نحوه مدیریت محله ضرورت دو فوریتی ندارد، اظهار کرد: تقاضای ما این است که دو فوریت کنار گذاشته شود و همین روندی که در مدیریت محلات است ادامه پیدا کند.

نرگس معدنی پور نیز با بیان اینکه شورایاری‌ها همواره در مدیریت محله نقش مهمی داشته اند، گفت: به لحاظ حقوقی و ساختاری مشکلاتی دارند و نقطه اتصالات آنها هیئت امنای محلات بوده که متشکل از شورایاری ها است.

وی افزود: کمیته مشارکت‌های مردمی جلسات کارشناسی متعددی را برگزار کرده است و رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر پیگیری‌ها و اهتمام جدی در این خصوص داشته اند.

معدنی پور با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که یک فوریت این طرح به تصویب برسد، یادآور شد: باید نظرات تکمیلی را در این خصوص دریافت کنیم و تا پایان فروردین طرح را به سرانجام برسانیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در جریان تبلیغات قول دادیم که از هر اقدامی خارج از قانون خودداری کنیم، گفت: با تعامل با مسئولان عالی رتبه تکلیف شورایاری ها را مشخص کنیم.

ناصر امانی با تأکید بر اینکه سه هفته پیش متنی را در خصوص شورایاری‌ها تنظیم کردم، اظهار کرد: تعدادی از اعضا این متن را امضا کردند اما با توجه به اینکه اعلام شد که موضوع تخصصی است، آن را کنار گذاشتم.

وی همچنین تصریح کرد: شهرداری باید بداند که شورای اسلامی شهر ریشه این اقدام است و اگر قرار است کاری انجام شود شورا باید انجام دهد.

امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما در مراسم کلنگ زنی بنیاد تعاون دعوت شده ایم، خاطرنشان کرد: با این وجود من هنوز اطلاع ندارم این طرح دقیقا به چه شکلی است؛ همانطور که در خصوص سفر شهردار به تاجیکستان مطلع نشدیم.

وی با بیان اینکه ما سوگند یاد کرده ایم که مطابق قانون عمل کنیم، گفت: مرزهای قانونی شورا باید رعایت شود تا از اقدامات احساسی دست برداریم.

عباسی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این طرح، رابطه مستقیم شورایاری محلات را فراهم می‌کند، گفت: سرمایه‌ها در ۳۷۴ محله به عنوان بیت المال بلاتکلیف مانده است و رسیدگی به این طرح پشتوانه منطقی و قانونی دارد و یک تکلیف حقوقی است.

وی تأکید کرد: این طرح از دو فوریت به یک فوریت تغییر کرد و پیشنهاد من نیز این است که به صورت یک فوریت مطرح شود.

پرویز سروری نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه در خصوص سفر تاجیکستان فضایی درست شده که شورای شهر در جریان نبوده است، اظهار کرد: در این خصوص با رئیس شورای اسلامی شهر صحبت شده و هم اندیشی در این خصوص انجام شده و استنتاج نیز صورت گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر افزود: شهرداری باید در خصوص سفر تاجیکستان گزارش ارائه دهد و با توجه به حضور کلانشهرهای آسیایی فرصت بسیار مناسبی بود که بتوانیم با شهرداران این کلانشهرها دیدار داشته باشیم.

پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه من از سوی دفتر شهرداری در خصوص این سفر در جریان قرار گرفتم، اظهار کرد: این موضوع از سوی دفتر شهردار به ما اعلام شد که یک نفر را به عنوان نماینده معرفی کنیم اما در مجموع شورای اسلامی شهر به صورت مکتوب در جریان این سفر قرار نگرفت.

بر اساس گزارش در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت طرح نظام نامه محله با ۱۹ رأی موافق تصویب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار