فعالان برتر امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم تجلیل شدند

قم (پانا) - همایش تقدیر از فعالان برتر امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در تالار آموزش خانه معلم استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالان برتر امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم تجلیل شدند

همایش تقدیر از فعالان برتر امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم در بخش های مختلف به میزبانی، در تالار آموزش خانه معلم استان برگزار شد.
در این همایش، «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدایی که کسوت مربیگری داشتند و نیز بزرگداشت اعیاد شعبانیه و هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: ما همانگونه که پس از دوران کرونا به فکر بازماندگان از آموزش هستیم که انصافا باید هم باشیم، ضرورت دارد برای بازماندگان از تربیت و آسیب دیدگان عاطفی از فضای مجازی نیز چاره اندیشی کنیم.
وی با تاکید بر لزوم فعالیت در راستای تقویت همه ابعاد آموزش و پرورش افزود: امور تربیتی به معنای خاص تدبیر اموری است که هر 6 ساحت تربیتی را در قبال رشد دانش آموزان در بر می گیرد ولی وجه غالب آن ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است.
رحیمی ادامه داد: حوزه تربیتی برنامه ریز و مدیر فعالیت های تربیتی است؛ مربی تدبیرکننده، برنامه ریز و مدیر کلان برنامه های تربیتی است، نسبت به همه دانش آموزان و متربیان استان مسئولیت دارد و مطالبه گر فرآیند تربیت در نظام تربیتی است.
وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، تاکید کرد: امور تربیتی باید کاری کند که دانش آموزان نسبت به جلوه های جهنمی اعمال و رفتار، از خود مقاومت نشان دهند و به مصداق های بهشتی شدن راهنمایی شوند.
در ادامه، حجت الاسلام «محمد امینیان عرب» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی، اهمیت فعالیت های پرورشی را مورد تاکید قرار داد و خدمات صورت گرفته در آموزش و پرورش قم تا کنون را ستود.
«مهدی خادمی جمکرانی» رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در سخنانی، انبوه بخشنامه های ارسالی حوزه امور تربیتی و پرورشی را یکی از چالش ها و نکات قابل توجه و مورد سوال مدیران واحدهای آموزشی خواند.
در این مراسم، گروه سرود «رایه الهدی» دو سرود به مناسبت ایام جشن و سرور شعبانیه اجرا کرد و در پایان، با حضور روسا، معاونان پرورشی، مدیران سازمان دانش آموزی و کارشناسان آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان و کارشناسان اداره کل و نواحی، تعدادی از فعالان برتر امور تربیتی به نمایندگی از تمامی برگزیدگان امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم با اهدای هدایایی تقدیر شدند.
بر اساس اعلام مسئولان برگزاری مراسم، 18 لوح سپاس و 38 تقدیرنامه از سوی وزیر آموزش و پرورش، 72 تقدیرنامه بابت مدراس برتر در حوزه پرورشی، 400 تقدیرنامه بابت بزرگداشت روز امور تربیتی از معاون وزیر و مدیرکل امور تربیتی وزرات آموزش و پرورش و 1250 تقدیرنامه از سوی مدیرکل وزارتی بابت ارزیای پرورشی مدارس در این همایش تقدیم شده است.
مراسم تجلیل از فعالان امور تربیتی قرار بود طی روزهای هشتم تا 14 اسفند، هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی برگزار شود، اما بنا به دلایلی به جلسه فعلی موکول شد.
«هانیه کنگرانی فراهانی» رییس مجلس دانش آموزی استان قم نیز از میهمانان این همایش بود.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار