نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس :

راه شهیدان ادامه دارد و تفکر آنها در خون جوانان وطن جاری است

شهرری (پانا) - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، طی مراسم بزرگداشت شهدا در فرهنگسرای ولا شهرری، از جایگاه ویژه شهیدان و فرهنگ ایثارگری و همنوع دوستی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۶۴۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
راه شهیدان ادامه دارد و تفکر آنها در خون جوانان وطن جاری است

سید علی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، طی مراسم بزرگداشت مقام شهدا در فرهنگسرای ولا شهرری، بیان کرد: رزمندگان در حسینیه جماران خدمت امام خمینی(ره) می‌رسیدند و از ایشان خواهش می‌کردند که دعا کنند تا شهید بشوند، امام نیز می‌فرمود که من دعا می‌کنم شما پیروز شوید؛ راه شهیدان ادامه دارد و خون تفکر آن‌ها در خون جوانان وطن جاریست، بحثی که باید مطرح شود برکت وجود شهداست.

وی تصریح کرد: اثر وجود هر شهید در یک محله می‌تواند سبب ترویج فرهنگ خدمت، فرهنگ ایثارگری و فرهنگ همنوع‌دوستی شود، زیرا این عزیزان که به قصد شهادت راهی میدان نبرد شدند از آن لحظه که برای جبهه رفتن نام‌نویسی کردند معلوم نبود اسیر، جانباز یا شهید شوند اما آن‌ها این راه را آگاهانه انتخاب کردند.

یزدی‌خواه با تاکید بر اینکه شهدا مظهر قدرت ما هستند، گفت: شهید "حمید قبادی‌نیا" در قسمتی از وصیت‌نامه خویش نوشته است اگر شهیدان جانفشانی نمی کردند، ما بردگان همیشه تاریخ بودیم؛ اما حال به لطف برکت وجود شهدا، ایران عزیزمان عزتمند، قدرتمند و سربلند است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی در رابطه با بودجه‌های سالیانه موظف هستند در ارتباط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کنند؛ تا سال‌ گذشته مجاز به انجام دادن یا ندادن این فعالیت‌ها بودند، اما امسال کلمه مجاز را به کلمه مکلف تغییر داده‌ایم؛ دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند یک درصد از بودجه‌ خود را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به غیر از بخش حقوق و دستمزد، اختصاص دهند.

پس از اتمام همایش بزرگداشت شهدا، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به همراه مهمانان برنامه، درخت‌هایی را به رسم یادبود از شهدا در دل خاک کاشتند.

دانش‌آموز خبرنگار: راحله بادامیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار