شبکه شاد همچنان رایگان است

تهران (پانا) - برنامه آموزشی شاد همانند گذشته به صورت رایگان ارائه می‌شود اما قرار است خدمات افزوده بخش خصوصی به شبکه شاد اضافه شود.

کد مطلب: ۱۲۶۳۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
شبکه شاد همچنان رایگان است

به گزارش صدا و سیما، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره ورود خدمات افزوده به شبکه شاد گفت: دستورالعمل مشارکت بخش عمومی و بخش دولتی در شبکه شاد ابلاغ شده است، این دستورالعمل بر مبنای مصوبه شورای عالی فضای مجازی است که وزارت آموزش و پرورش را مکلف به فعالیت بخش خصوصی و غیردولتی در شبکه شاد کرد.

محمود حبیبی افزود: برنامه آموزشی مصوب براساس برنامه درسی همانند گذشته به صورت رایگان ارائه می‌شود، اما در کنار این قرار است خدمات افزوده توسط بخش خصوصی به شبکه شاد اضافه شود، این خدمات همراستا با برنامه درسی مصوب است، اما الزاماً جزو برنامه‌های مصوب نیست.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش خصوصی می‌تواند در حوزه کلاس‌ها و محتوا‌های کمک آموزشی، آموزش‌های مهارت محور، مشاوره‌های آموزشی یا مددکاری، جشنواره‌ها و نرم‌افزار‌های کتابخوان فعالیت داشته باشد.

حبیبی در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزان تا پیش از این به بازار کتاب‌های کمک آموزشی و کلاس‌های کنکور بخش خصوصی که در مدارس برگزار می‌شد، دسترسی داشتند چه لزومی به ورود این بازار به شبکه شاد بود؟ گفت: در این شرایط وزارت آموزش و پرورش می‌تواند بر محتوای ارائه شده توسط بخش خصوصی و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند نظارت کامل داشته باشد همچنین فضایی در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد تا بتواند خدمات خود را ارائه دهد.

وی افزود: استفاده از خدمات افزوده برای دانش‌آموزان کاملاً اختیاری است همچنین قرارداد‌هایی که با بخش خصوصی بسته می‌شود در راستای توسعه عدالت آموزشی است همچنین نظارت بر نحوه عقد قرارداد و تعیین هزینه‌ها با وزارت آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار