رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران تاکید کرد؛

دقت در تجمیع تمامی مستندات پرونده‌های نامگذاری معابر

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت سرعت بخشی به پرونده‌ها در عین دقت خواستار تجمیع تمامی مستندات مورد نیاز برای پرونده‌های نامگذاری در سطح مناطق شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
دقت در تجمیع تمامی مستندات پرونده‌های نامگذاری معابر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، هشتمین جلسه کمیسیون نامگذاری در ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به ریاست رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا برگزار شد.

در این جلسه نرگس معدنی پور با بیان اینکه می بایست با دقت و جدیت نسبت به نامگذاری شهدا و مفاخر در شهر تهران اقدام کرد، بیان داشت: استفاده از نام شهدا، مشاهیر و فرهیختگان شهر برای معابر باعث می گردد تا مردم بیش از پیش با نام این بزرگواران آشنا و به سبک زندگیشان آگاه شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در نامگذاری ها می بایست روند کار از مناطق تا کمیسیون به درستی انجام شود و مستندات به صورت کامل در اختیار ما قرار گیرد در غیر اینصورت تصمیم‌گیری در مورد نامگذاری ها سخت خواهد شد؛ لذا کمیته های نامگذاری مناطق می بایست براساس آئین نامه مصوب شورا اقدام شاخص ها را رعایت نمایند و مستندات مدنظر کمیسیون را به صورت کامل جمع آوری و پس از آن به مرکز ارتباطات شهرداری تهران به عنوان دبیرخانه کمیسیون نامگذاری ارسال کنند، در غیر این صورت پرونده های دارای مستندات ناقص مجددا به منطقه بازگردانده خواهد شد. توقع ما در کمیسیون نامگذاری این است که در عین دقت در امر نام‌گذاری سرعت کار هم مدنظر قرار گیرد تا درخواست‌های ارسالی به موقع بررسی گردند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بر ضرورت حضور تمامی اعضای کمیته نامگذاری مناطق طبق آئین نامه نام‌گذاری معابر، در جلسات تاکید کرد و خواستار امضای صورتجلسه ها با حضور تمامی اعضای این کمیته در مناطق شد.

وی همچنین گفت: در تغییر نام معابر شهری حتما به تاریخچه و پیشینه آنها باید توجه شود.

در ادامه این جلسه نیز سرهنگ اصحاب کریمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به اعتراضات صورت گرفته در خصوص برخی از نامگذاری ها بیان داشت: خانواده های شهدا خواستار نامگذاری معبری از شهر به نام شهید والامقام خود هستند که این موضوع نیاز به اشراف به موضوع دارد که شهرداری و بنیاد شهید در این خصوص می بایست با یکدیگر همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه 30 هزار شهید در تهران بزرگ شناسایی شده و 36 هزار شهید در بهشت زهرا تدفین شده اند، گفت: از مجموع اسامی این شهدا صرفا 42 درصد کوچه ها به نام شهدا نامگذاری شده که در این خصوص نیاز به یک اقدام جهادی است تا شهرداران مناطق اقدام به احصا کوچه های بی نام کنند و ما نیز لیست شهدای منطقه را در اختیارشان قرار دهیم تا از این طریق روند نامگذاری با سرعت و دقت بیشتری همراه شود.

شایان ذکر است در این جلسه ۱۵ عنوان نامگذاری جدید مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد برخی از پرونده ها جهت بازبینی و تکمیل مستندات به مناطق بازگردانده شدند.

گفتنی است در این جلسه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی نائب رئیس کمیسیون، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری و دبیر کمیسیون، رئیس مرکز ارتباطات شورای اسلامی شهر تهران و عضو کمیسیون، نماینده فرهنگستان ادب و دیگر کارشناسان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار