مدیرکل هواشناسی قزوین:

برف و کولاک به استان قزوین برمی‌گردد

قزوین(پانا) - مدیرکل هواشناسی قزوین گفت با ورود سامانه بارندگی جدید از بعدازظهر دوشنبه ۲۳ اسفندماه تا اواخر هفته در بیشتر مناطق استان شاهد بارش برف و باران خواهیم بود که در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش‌ها به شکل برف و کولاک خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۶۳۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برف و کولاک به استان قزوین برمی‌گردد

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان قزوین، یوسف شیخ‌الملوکی مدیر کل اداره هواشناسی استان از صدور هشدار نارنجی مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ورود یک سامانه بارندگی جدید از بعدازظهر دوشنبه 23 اسفندماه تا اواخر هفته در بیشتر مناطق استان قزوین شاهد بارش برف و باران خواهیم بود که در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش‌ها به شکل برف و همراه با کولاک خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی برای امروز و فردا (شنبه و یک‌شنبه) پدیده غالب در استان قزوین وزش باد است که در بخش‌های غربی شدید خواهد بود. اما از از دوشنبه تا آخر هفته جاری عبور متناوب امواج تراز میانی جو را از منطقه خواهیم داشت که با توجه به شمالی شدن جریان‌های هوا و روند کاهش دما منجر به بارش برف و باران از پس‌فردا خواهد شد.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با توجه به این بارش‌ها شاهد اختلال در تردد به خاطر لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی خواهیم بود و توصیه ما به هم‌استانی‌ها، گردشگران و مسافران این است که در سفرهای بیرون و درون‌شهری احتیاط‌های لازم را مراعات کنند و حتی‌الامکان از انجام سفرهای غیرضروری به نقاط مرتفع و برف‌گیری خودداری کنند.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به حجم بارندگی‌ها در برخی نقاط استان قزوین احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد و به همین خاطر از مردم و گردشگران نوروزی می‌خواهیم که در حریم یا حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عضو شورای هماهنگی پاسخ به بحران استان قزوین در ادامه با اشاره به خطرناک بودن کوهنوری و صعود به قلل مرتفع تصریح کرد: با توجه به حجم بارش در مناطق کوهستانی و احتمال ریزش بهمن کوهنوردان و سایر اشخاص باید قید صعود به ارتفاعات را بزنند و حتی از تردد در دامنه‌های برف‌گیر هم اجتناب کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در کنار بخش مدیریت خدمات شهری در شهرداری‌ها باید برای مشکلاتی مانند آب‌گرفتگی و لغزندگی محورهای مواصلاتی آماده باشند و به ویژه از امروز تهمیدات لازم برای جلوگیری از مسدود شدن محورهای روستایی برف‌گیر پیش‌بینی و اجرایی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار