وزیر کار:

قدرت خرید کارگران ۹ درصد افزایش یافت

تهران (پانا) - وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اثری که دستمزد بر روی تورم دارد، بسیار محدود است، گفت عوامل اصلی تورم زا در اقتصاد کشور حقوق کارگران نیست، بلکه افزایش نقدینگی، فعالیت نامناسب بانکی، جهش در نرخ ارز، دلالی، سوداگری و عدم اشراف به بازار است.

کد مطلب: ۱۲۶۳۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
قدرت خرید کارگران ۹ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، «حجت الله عبدالملکی» روز شنبه در حاشیه آیین اختتامیه نمایشگاه شش ماه دستاورد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت مردمی سیزدهم همه موراد تورم‌زا کنترل می‌شود، به گونه‌ای که با کنترل خلق پول و نرخ ارز، انتظار تورم در سال‌های آینده نخواهیم داشت.

وی افزود: افزایش دستمزدها هرگز منجر به جهش تورم نشده و از لحاظ تورم اگر بازارهای پولی و سوداگری مدیریت شود، تورمی ایجاد نخواهد شد.

قدرت خرید کارگران ۹ درصد افزایش یافت

وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش دستمزد و درآمدها منجر به رونق تولید می‌شود، گفت: امسال با این تعیین دستمزد ۹ درصد قدرت خرید کارگران افزایش پیدا کرد، غیر از اینکه رفاه برای کارگران ایجاد می‌شود، باعث تقویت کسب و کار در تولید نیز خواهد شد.

عبدالملکی ادامه داد: کارگران درآمد را هزینه می‌کنند و باعث تقاضی موثر در جامعه و در نهایت منجر به تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال با توافق بین دو جامعه کارگری و کارفرمایی، تصمیم بسیار خوبی گرفته شد، گفت: این تعیین دستمزد هم برای رفاه کارگران و جامعه کار و تولید بسیار خوب بوده و هم برای کارگر و کارفرما موثر است.

وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امسال چند گروه علمی و مشورتی همراه با نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای بهترین تعیین دستمزد جلسه های مختلف برگزار کردند، گفت: بر خلاف سال های گذشته که دولت به صورت دستوری وارد می‌شد، در این دولت هماهنگی بین دو ضلع کارگری و کارفرمایی ایجاد شد.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ها، نماینده کارگران و کارفرمایان مباحث کارشناسی را مطرح می‌کردند و نمایندگانی از مرکز آمار، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر نهادها وجود داشتند تا دستمزد بر اساس قانون کار و بر اساس دو معیار نرخ تورم و سبد معیشت کارگران تعیین شود.

عبدالملکی با بیان اینکه بازرسی‌ها از واحدهای کار به صورت مستمر صورت می‌گیرد، تا تعدیل نیرو صورت نگیرد، تاکید کرد: امسال تصمیمی که گرفته شد، زودتر از همیشه به جمع بندی رسیدیم و همه اعضا صورتجلسه آن امضا کردند و ما هم به عنوان نماینده دولت آن را امضا کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار