مدیر روابط عمومی بانک مرکزی:

۵ بانک دیگر به طرح تامین مالی زنجیره‌ای پیوستند

تهران (پانا) - مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت  خبر خوب؛ ۵ بانک دیگر به طرح تامین مالی زنجیره‌ای پیوستند.

کد مطلب: ۱۲۶۲۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
۵ بانک دیگر به طرح تامین مالی زنجیره‌ای پیوستند

«مصطفی قمری وفا» افزود: اولویت انتخاب با بانک‌هایی است که در بحث برات الکترونیکی و نظام تامین مالی زنجیره‌ای تولید پیشرو هستند.

وی نوشت: الان۱۲ بانک در این طرح کار را شروع کرده اند؛ هدف: توزیع صحیح و هدایت هدفمند تسهیلات بانکی به بخش تولید است.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: دی ماه بود که معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی موضوع استعلام صورت حساب الکترونیکی را به همه بانک‌ها ابلاغ کرد.

وی در ادامه نوشت: به گفته مدیر اداره تأمین مالی زنجیره تولید، دستورالعمل اصلاحی گواهی اعتبار مولد (گام) با هدف افزایش کارایی ابزار در تأمین مالی زنجیره تأمین به همراه سیاست های تشویقی نیز در کمیسیون اعتباری بانک مرکزی به تصویب رسید.

طرح تامین مالی زنجیره تولید در واقع هدایت منابع و اعتبارات به سمت بخش مولد کشور است. در این زمینه ابتدا تفاهم‌نامه‌ای با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی با هفت بانک دولتی ملی، پارسیان، صنعت و معدن، تجارت، صادرات، ملت و مسکن و در ادامه پنج بانک کشاورزی، توسعه‌تعاون، آینده، ایران‌زمین و خاورمیانه نیز به این بانک‌ها اضافه شدند.

با اجرایی شدن این طرح هر بنگاه اقتصادی به جای دریافت پول، برات الکترونیکی می‌گیرد و به زنجیره بعدی می‌دهد و این فرآیند همچنان در زنجیره تولید ادامه می‌یابد.

همچنین شفافیت در پرداخت تسهیلات با اجرای طرح تامین مالی را شاهد خواهیم بود و استعلام در پرداخت تسهیلات به طور الکترونیکی و از سامانه جامع تجارت انجام می‌شود؛ براین اساس صف و تقاضاهای صوری و کاذب از بین می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار