سرپرست اداره کل نوسازی مازندران:

در سال ۱۴۰۰، هفتاد میلیارد ریال صرف ساخت ٢٢ مدرسه در مازندران شد

ساری (پانا) - سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس، از افتتاح ۲۲ مدرسه با صرف ۷۰ میلیارد ریال هزینه، در مهرماه و ایام دهه فجر سال ۱۴۰۰ در مازندران خبر داد و گفت به طور کلی این مدارس شامل ۱۱۵ کلاس درس با زیربنای حدودا ۶۹ هزار مترمربع هستند.

کد مطلب: ۱۲۶۲۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
در سال ۱۴۰۰، هفتاد میلیارد ریال صرف ساخت ٢٢ مدرسه در مازندران شد

مهدی استادان، در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «برای سال ۱۴۰۱ در حال برنامه ریزی هستیم و ان‌شاءالله که بتوانیم تعداد بیشتری مدرسه افتتاح کنیم.»

استادیان گفت: «۱۳ درصد از مدارس استان مازندران تخریبی و تقریبا ۳ درصد آن قابلیت مقاوم سازی دارد. به طور تقریبی ۲ هزار و ۷۸۰ کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی دارد و حدود ۱۸۰ کلاس درس نیازمند به مقاوم سازی است.»

وی در رابطه با از بین بردن محرومیت در مناطق محروم نیز افزود: «با بررسی‌های انجام شده هدف ما برچیدن کلیه مدارس کانکسی در سطح استان و مناطق محروم است و اقداماتی نیز در این باره صورت گرفته است.»

استادیان تاکید کرد: «با تبلیغات انجام شده و فرهنگ سازی نوینی که توسط اداره کل نوسازی مدارس آموزش و پرورش مازندران انجام شد، خیرین ورود خوبی در اینگونه مراسمات داشتند و با برکت حضور آنها توانسته‌ایم تعداد زیادی از مدارس را در سطح استان بازسازی کنیم. به طور کل در سطح کشور ۳۰ درصد از مدارس با مشارکت خیرین ساخته شده و حضور آنان نقش بسزایی در توسعه، تجهیز و تکمیل مدارس در سطح کشور داشته است.»

استادیان در پایان گفت: «ما پروژه‌های زیادی داریم که نزدیک به بهره‌برداری است. از شاخص‌ترین پروژه‌ها می‌توانم پروژه حیات طیبه ناحیه ۲ ساری را برایتان مثال بزنم که حدود ۱۱ هزار متر زیربنا دارد و یک مجموعه بسیار کامل است و جزو مدارس سبز محسوب می‌شود.»

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار