برگزاری جلسه کارگروه آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای استان‌قم در هنرستان صباری+ عکس

قم(پانا)- جلسه کارگروه آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای استان‌قم با حضور حمیدی رئیس اداره‌فنی‌حرفه‌ای استان‌ در محل هنرستان صباری ناحیه یک آموزش و پرورش قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه کارگروه آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای استان‌قم در هنرستان صباری+ عکس

جلسه کارگروه آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش استان‌قم با حضور حمیدی رئیس اداره فنی‌حرفه‌ای اداره کل آموزش و پرورش استان و افشاری، مومن، سوده زارع، مطهره فهیمی از کارشناسان این اداره در محل هنرستان صباری برگزار شد.
در این جلسه، سوده زارع کارشناس مسئول اداره آموزش‌و‌پرورش و فنی‌حرفه‌ای استان قم با تاکید بر ضرورت مشاوره های تحصیلی به صورت فوری و توجه به وضعیت دانش آموزان اظهار داشت: نمایشگاه هفته مشاغل قرار است در یک مکان مشخص برگزار شود و هنرستان‌ها و مدارس دیگر فعالیت‌های خود را در همین محل به نمایش بگذارند و بازدید آن نیز برای عموم امکانپذیر باشد.
وی افزود: احتمالاً این نمایشگاه به صورت استانی و با هدف آشنایی هرچه بیشتر با رشته‌های فنی حرفه ای و آینده‌ی شغلی این رشته‌ها برگزار می‌گردد.
زارع با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه، آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و در واقع پاسخ به سوالاتی است که گاهی دانش‌آموزان در مورد آینده‌شغلی این رشته‌ها می‌پرسند، تصریح کرد: این در حالی است که تفکر جامعه به سمتی سوق پیدا کرده که فقط رشته های نظری آینده شغلی موفق دارند.
در ادامه شرکت کنندگان در جلسه از ژوژمان دانش آموزان معماری، در هنرستان صباری بازدید کردند و ضمن بازدید از اتاق‌نجوم هنرستان‌صباری در کارگاه‌علمی‌آموزشی به نام «وسعت کیهان» که توسط محمدرضا قاسمی مدرس انجمن‌نجوم‌هنرستان تدریس می شد حضور یافتند.
موضوع کارگاه وسعت کیهان، مطالبی همچون همچون کرمچاله‌ها، سفر در زمان، ستارهای غول سرخ، ابر نواخترها و سیارات و اجرام فرا کیهانی بود.
دانش آموزان خبرنگار: مبینا علی‌حیدری، زینب کاظمی مجد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار