جشن تولد دوباره زمین در گلستان

گلستان (پانا) - مراسم روز درختکاری ۱۶ اسفند ماه با حضور معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، قائم مقام شهردار گرگان و تعدادی از مسئولین استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
جشن تولد دوباره زمین در گلستان

در ابتدای این مراسم معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: روز درختکاری آغاز هفته منابع طبیعی را نوید می دهد و بر اهمیت این منابعِ ارزشمند بیش از پیش تاکید می کند، می شود با قدم ها و حرکت هایی کوچک جلوی یک فاجعه زیست محیطی را گرفت. کافیست حداقل همین یک روز را صرف این منابع ارزشمند کنیم تا زمینی مناسب زندگی را به آیندگان خود تحویل دهیم.
در ادامه قائم مقام شهردار گرگان ضمن تبریک ولادت سرور و سالار شهیدان گفت: به یک درخت می‌توان از دو زاویه نگاه کرد، نگاه مادی و معنوی، قرآن کریم به درخت هم از زاویه مادی و هم از زاویه معنوی نگاه می‌کند، درخت نبات است و سبزی و ثمره می‌دهد، رویش و حرکت است، رستاخیزی برای زندگی بوده و مفید و مفیدساز و بهره‌ورساز برای زندگی است، بُعد معنوی درخت این است که ما را به یاد آخرت می‌اندازد، از عدم و نیست ایجاد می‌شود.
در پایان استاد دانشگاه منابع طبیعی شهرستان گرگان گفت: روز درختکاری به ما می آموزد که به طبیعت عشق بورزیم و از این موهبت الهی به درستی استفاده کنیم، ما باید امر کاشت نهال را به فرزندان خود آموزش داده و این موضوع را در آن ها نهادینه کنیم زیرا در آینده ما به این نهال ها احتیاج زیادی خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار