دغدغههای تدریس زبان انگلیسی در دوران آموزش مجازی
اسلامشهر (پانا) - دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت دغدغههای دبیران زبان انگلیسی در دوران تحصیل مجازی دانشآموزان بیشتر شده و این مستلزم توجه مسئولان آموزش و پرورش و کارشناسان جهت حل موضوع است.
فاطمه اقبالپور، دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با دغدغههای تدریس زبان دوم و در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «زبان انگلیسی درسی است که از چندین قابلیت برخوردار بوده و اکثر این موارد میبایست به صورت حضوری برگزار شود.»
وی بیان کرد: «برای مثال مهم ترین موضوع در زبان انگلیسی تلفظ کلمات دانشآموزان است. دبیران زبان انگلیسی تقریبا برای آموزش و یادگیری بهتر دانشآموزان باید هر جلسه از تعدادی دانشآموزان پرسش کنند، در این زمان دانشآموزان با سیستم صوتی برای ما پاسخ را ارسال میکنند و میتوان گفت همه بچهها در تلفظ کلمات مشکل بزرگی دارند که این مشکل باعث تغییر معنی و مفهوم آن حرف خواهد شد.»
اقبالپور ادامه داد: «نکته بعدی املای دانشآموزان به زبان انگلیسی است که برخی اوقات ما برای تقویت این موضوع از دانشآموزان املا میگیریم و مشخص است که دانشآموزان در بسیاری موارد هیچ موردی از نوشتن املا را به خوبی یاد نگرفتند، زیرا از خط آنها که هنوز الفبای زبان را کاملا درک نکردهاند، املاهای نادرست با غلطهای بزرگی دارند.»
دبیر زبان انگلیسی آموزش و پرورش اسلامشهر تصریح کرد: «دغدغه بعدی که از دو مطلب مذکور سررشته میگیرد، ترجمه کردن متون است؛ زمانی که دانشآموز هنوز تلفظ درست کلمه را نمیداند و نمیتواند کلمه را بنویسد در زمان ترجمه کردن به این مورد میرسد، حتما ترجمه غلطی به ما میدهد چون کلمات زیادی هستند که فقط اختلاف آنها تلفظ آن است و یا حتی اختلاف آنها فقط یک کلمه انگلیسی است و باید در تلفظ، معنی و قاعده اصلی ترجمه دقت کرد.»
اقبالپور خاطرنشان کرد: «اینها دغدغههای ما دبیران زبان انگلیسی در دوران تحصیل مجازی دانشآموزان است که بیشتر شده و این مستلزم توجه مسئولان آموزش و پرورش و کارشناسان جهت حل موضوع است.»
خبرنگار دانشآموز: رومینا معبادی
ارسال دیدگاه