توقیف ۷۹ خودروی بازیافت غیرمجاز پسماند

تهران (پانا) - دادستان تهران گفت با توجه به گزارش‌های شهرداری مبنی بر جمع‌آوری و حمل غیرمجاز پسماند در سطح پایتخت، طرح جمع‌آوری، پاکسازی و دستور توقیف خودروهای بازیافت غیرمجاز در مناطق مختلف شهر تهران با پیگیری دادسرا و همکاری نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفته است.

کد مطلب: ۱۲۶۱۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
توقیف ۷۹ خودروی بازیافت غیرمجاز پسماند

به گزارش میزان، علی صالحی بیان کرد: با توجه به افزایش فعالیت عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند که علاوه بر ایجاد اخلال در مدیریت پسماند، موجب شکل‌گیری انبارهای غیر اصولی و تهدید سلامت شهروندان در برخی از مناطق تهران شده اند؛ دادستانی تهران دستور برخورد با عوامل و توقیف خودروهای بازیافت غیر مجاز را صادر کرده است.

دادستان تهران تصریح کرد: این طرح در راستای حفظ حقوق عامه و مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از فعالیت بازیافت غیرمجاز و تردد خودروهای پسماند در سطح شهر، اجرا می‌شود و طی آن با تمامی عواملی که خارج از چارچوب قانون و به‌صورت غیرمجاز اقدام به جمع‌آوری و بازیافت پسماند می‌کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد و خودروهای آن‌ها توقیف می‌شود.

وی با بیان این‌که «تخلیه، نگهداری، جمع آوری، دفع پسماند و زباله‌های شهری در سطح شهر تهران از وظایف شهرداری تهران می‌باشد و این نهاد طبق قانون موظف به جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در این حوزه است»، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از شهرداری‌ها در خصوص فعالیت عوامل غیر مجاز جمع آوری و بازیافت پسماند، به نیروی انتظامی تکلیف شده است جهت حفظ نظم در محل حاضر و ترتیبی اتخاذ شود تا مأموران شهرداری بتوانند به وظایف قانونی خویش در این باره عمل کنند و درصورت مشاهده خودروهای حامل پسماند غیرمجاز نسبت به توقیف آن‌ها اقدام شود.

به گفته دادستان تهران در نتیجه اجرای این طرح تاکنون ۷۹ خودرو با ۷۷ هزار و ۶۶۵ کیلوگرم بار غیرمجازپسماند در سطح تهران توقیف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار