قاسمیپور در گفتوگو با پانا:
واحد سواد رسانهای در دروس ابتدایی مدارس گنجانده شود
تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم تدریس واحد درسی سواد رسانهای در مدارس کشور پرداخت.
شیوا قاسمی پور در گفتوگو با پانا درباره لزوم تدریس واحد درسی سواد رسانه ای در مداس کشور گفت: «سواد رسانه ای موضوعی است که در شرایط حال حاضر موجود در کشور امری ضروری و آموزشی لازم در مدارس کشور است.»
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: «سواد رسانه ای در دنیای فعلی امری لازم است و به جهت اهمیت آن و برای اینکه در جامعه بسط و گسترش یابد، باید از مدارس شروع شود.»
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: «از وزیر آموزش و پرورش خواسته ام که یک واحد درسی سواد رسانه ای در مدارس گنجانده شود. هر چند بحث سواد رسانه ای در دبیرستانهای کشور وجود دارد اما این مبحث باید از همان دوره ابتدایی شروع شود.»
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «در حال حاضر گوشی در دستان بچههای کوچکی که حتی به مدرسه نمیروند نیز وجود دارد و آنان در فضای مجازی حضور دارند لذا باید بحث سواد رسانه ای به این افراد کاملا آموزش داده شود.»
وی توضیح داد: «سواد رسانه ای یک علم است و نیاز است که به صورت کلی با پایه علمی لازم در مدارس وجود داشته باشد.»
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اهتمام خود برای رایزنی جدی گنجانده شدن سواد رسانه ای در مدارس با وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: «در ابتدای سال جدید حتما این مساله را با وزیر مطرح خواهم کرد. آموزش سواد رسانه ای باعث میشود دانشآموزان ما در فضای مجازی سردرگم نشوند.»
قاسمی پور در ادامه درباره راهکار فشار مجلس برای حل مشکل کمبود معلم در مناطق مرزی گفت: «مجلس میتواند از وظیفه نظارتی خود استفاده و برای رفع کمبود معلم در مناطق مرزی و محروم اقدام کند اما دولت نیز باید به فکر مناطق محروم و تامین معلم آنها باشد.»
وی در پایان توضیح داد: «آموزش و پرورش باید با آزمون استخدامی این کمبود را حل و ردیف و منابع مالی لازم را فراهم کند. جایگاه نظارتی مجلس برای این است که اگر اهتمامی از سوی دولت و مجلس برای رفع کمبود معلم در مناطق مرزی وجود نداشته باشد اقدام به ایجاد این شرایط کند.»
زهرا قاسمی
ارسال دیدگاه