واگذاری تنظیم اسناد املاک و خودرو به دفاتر رسمی

تبریز (پانا) - معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربا تاکید بر اینکه اسناد و عقود باید در چهارچوب قانونی و صحیح تنظیم شود از واگذاری تنظیم اسناد برای املاک و خودرو دردفاتر رسمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری تنظیم اسناد املاک و خودرو به دفاتر رسمی

حسن بابایی در شهرستان سراب افزود: تنظیم اسناد و عقود در مورد املاک و خودرو باید از مجاری قانونی انجام شود واین وظیفه به دفاتر رسمی واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: کتابت و تنظیم سند و عقود در انواع مختلف از سوی برخی مراجع غیررسمی زمینه ساز تولید دعوی و جرائم و طرح پرونده‌های زیاد در مراجع قضایی است.

بابایی با تاکید بر اینکه اسناد و عقود باید در چهارچوب قانونی و صحیح تنظیم شود گفت: نقش مشاوران املاک و خودرو به عنوان تسهیل گر در معاملات است و برای پیشگیری از وقوع جرائم و جعل اسناد تنظیم آن را دفاتر رسمی عهده خواهند بود.

وی ادامه داد: احراز هویت افراد، تشخیص اصالت اسناد و ارزیابی نوع معامله نیاز به کار کارشناسی دارد و این وظیفه برعهده سر دفتران و دفتر یاران سازمان ثبت اسناد و املاک خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اتصال این سازمان به درگاه ملی صدور مجوز‌های الکترونیکی گفت: زیر ساخت‌های اجرای این طرح انجام و اطلاعات مورد نیاز در این درگاه بارگذاری شده است.

وی افزود: این سازمان از سال اینده وظایفی که قانون گذار تعیین کرده به تکالیف قانونی خود در این زمینه اقدام خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار