زنده گیری ۶۰۰ قلاده سگ ولگرد در بیرجند

بیرجند(پانا) ـ سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت:در یک ماه اخیر حدود ۶۰۰ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر بیرجند با سلاح بیهوش‌کننده جمع‌آوری شده اند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
زنده گیری ۶۰۰ قلاده سگ ولگرد در بیرجند

موسی میرزایی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: حسب دستور مقام قضایی در یک ماه اخیر ۲ تیم فعال شدند که در ۲ شیفت صبح و عصر نسبت به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد از سطح شهر اقدام می‌کنند و جمع‌آوری سگ‌ها در چارچوب دستورالعمل انجام می‌شود.

وی به خرید اسلحه بیهوش‌کننده برای اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اشاره کرد و گفت: زنده‌گیری با اسلحه و دارت بیهوش‌کننده برابر مجوز قضایی در حال انجام است.

میرزایی به راه‌اندازی پناهگاه برای سگ‌های بلاصاحب به متراژ سه هزار متر مربع اشاره کرد و گفت: یک سازمان مردم‌نهاد نیز پیمانکار شهرداری در زمینه نگهداری از سگ‌ها در این پناهگاه است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بیرجند از وجود هزار و ۱۳۸ قلاده سگ در این پناهگاه خبر داد و گفت: این تعداد سگ تاکنون به کمک شهرداری و دهیاری روستا‌های اقماری بیرجند جمع‌آوری و تحویل پناهگاه شده اند.

سه‌شنبه هفتم دی امسال یاسین ۴.۵ ساله در اثر حادثه حمله و گازگرفتگی سگ ولگرد در روستای امیرآباد بیرجند فوت کرد و در پی وقوع این حادثه دلخراش، استاندار و رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تعیین ضرب‌الاجل، دستگاه‌های متولی را مکلف به ساماندهی سگ‌های ولگرد کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار