معاون امور مجلس ریاست‌جمهوری تاکید کرد؛

فرهنگ قرض‌الحسنه باید در جامعه ترویج شود

تهران (پانا) - معاون امور مجلس ریاست‌جمهوری ضمن بیان اینکه گام‌های خوبی در زمینه محرومیت‌زدایی در کشور برداشته شده است تاکید کرد که باید فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه ترویج شود.

کد مطلب: ۱۲۶۰۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ قرض‌الحسنه باید در جامعه ترویج شود

سیدمحمد حسینی در دومین همایش قرض نیکو اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب بنا بر محرومیت‌زدایی بود و از اولین دستورهایی که امام صادر کردند تشکیل قرارگاه سازندگی بود. در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گام‌های بلندی در جهت محرومیت‌زدایی در کشور برداشته شده است.

معاون امور مجلس ریاست‌جمهوری افزود: گام‌های خوبی در زمینه محرومیت‌زدایی برداشته است اما به این معنا نیست که به حد ایده‌آل رسیده‌ایم زیرا این کار مهم‌ فقط صرفا از عهده دولت بر نمی‌آید و اگر مردم در صحنه نباشند دولت به تنهایی نمی‌تواند این بار را بر دوش بکشد. مردم هم در طول دهه‌های گذشته نشان داده‌اند که همیشه همراه هستند.

وی با اشاره به توجه قرآن به مساله قرض‌الحسنه گفت: در قرآن در ۶ مورد به کلمه قرض الحسنه توجه شده است‌. اینکه انسان بدون ریا، کاری را انجام دهد نمی‌توان از کنار آن ساده گذاشت. در قرآن آمده است که اگر کار حسنه‌ای انجام دادید ۱۰ برابر پاداش خواهید داشت و اگر این کار حسنه، قرض باشد پاداش ۱۸ برابر است.

حسینی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی روحیه جدیدی را حاکم کرده است که آن روحیه ایثار و قرض‌الحسنه است و این روحیه باید به درستی تبیین و تفهیم شود تا در نهایت مردم به آن تشویق شوند. مردم باید در صحنه باشند و دولت نیز مساعدت‌هایی در امور مختلف دارد اما اگر این روحیه ایثار در جامعه باشد می‌توان کارهای بزرگی کرد. امیدواریم حرکتی که شروع شده است با استقبال خوب همراه باشد.

معاون امور مجلس ریاست‌جمهوری تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم فرهنگ قرض‌الحسنه را در جامعه ترویج کنیم. در این زمینه لازم است هم دولت و هم ملت در صحنه باشند تا فقر در جامعه ریشه‌کن شود. زیبنده نیست در کشوری که می‌خواهد الگوی سایر کشورها باشد فقیر داشته باشیم. نمی‌توانیم در جامعه اسلامی بپذیریم که فقر وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار