روایت بازیگر «علفزار» از نقش منفی‌‌اش و همراهی مخاطب

تهران (پانا) - محمدمتین حیدری نیا معتقد است علیرغم اینکه نقشش در فیلم سینمایی «علفزار» منفی است اما اثرات مثبتی برای مخاطب خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۶۰۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
روایت بازیگر «علفزار» از نقش منفی‌‌اش و همراهی مخاطب

فیلم سینمایی «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضوری موفق داشت، هم اکنون یکی از گزینه های اکران نوروزی 1401 مشخص شده است. به بهانه اکران نوروزی این فیلم، با یکی از بازیگران جوان این فیلم گفت‌وگویی کوتاه داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

محمدمتین حیدری نیا بازیگر فیلم سینمایی «علفزار» در گفت‌وگو با پانا درباره حضورش در این فیلم توضیح داد: «رفاقتی چندین ساله با کاظم دانشی دارم و این رفاقت به زمانی که او فیلم کوتاه و مستند می‌ساخت برمی‌گردد. با من تماس گرفت و به من گفت که در حال نوشتن نقشی است که برای من می‌نویسد! بنابراین من از ابتدای پروسه نوشتن «علفزار» در جریان قرار داشتم و نقشم هم یک نقش منفی درجه یک بود که موقعیت درخشانی بود. این کاراکتر قرار بود در مخاطب اثرات مثبت به بار بیاورد؛ یعنی درست است نقشم منفی است اما قرار است که مخاطب را همراه خود کند و در نهایت به این کاراکتر حق بدهند.»

وی با اشاره به پروسه طولانی پروانه ساخت و بازدید از جلسات بازپرسی در دادگاه، گفت: «کاظم دانشی، کارگردانی است که در موضوعات دادگاهی و پرونده‌ای، کارهای بسیار مستند انجام داده است و بسیار به این موضوعات آشنا بود. از طرف دیگر و نکته جالب کاظم این است که همه چیز را با خنده جلو می‌برد، یعنی آدمی نیست که بخواهد با داد و فریاد کار کند و بسیار همراه است و نسبت به من بسیار آدم همراه و دلسوزی است. البته باید تاکید کنم که کارگردانی بسیار دقیق است و تا چیزی که می‌خواهد اتفاق نیفتد آن را رها نمی‌کند، حال می‌خواهد با بازیگر سوپراستار طرف باشد یا نباشد اما صدها بار سکانس را می‌گیرد تا چیزی که خودش می‌خواهد، اتفاق بیفتد.»

حیدری نیا در مورد بازیگران فیلم «علفزار» نیز بیان کرد: «کست خوبی دور هم جمع شده بودند و بازیگرانی که در فیلم حضور داشتند، انگار نقش‌ها بر اساس آنها نوشته شده بود! و این نکته مثبت فیلم بود.»

وی درباره برنامه‌های آینده‌اش و پروژه‌هایی که ممکن است در آنها حضور داشته باشد، گفت: «برای آینده چند پروژه به من پیشنهاد شده؛ 2 فیلم سینمایی و 2 فیلم کوتاه. اما چون مشغول کاری بودم و نتوانستم با آنها گپ بزنم، دقیق نمی‌توانم درباره آنها صحبت کنم. چیزی که مسلم است اهالی سینما الان در استراحت هستند و از فروردین ماه کارشان را آغاز می‌کنند و پروژه‌هایی که به من پیشنهاد شدند برای اردیبهشت ماه به بعد است ولی من انسان عجولی هم نیستم و سعی می‌کنم به سینما به عنوان عشق نگاه کنم، به همین دلیل خیلی آرام و کم در سال کار خواهم کرد. این موضوع را به زمان می‌سپرم و خیلی گزیده کارها را انتخاب می‌کنم. همچنین بر اساس اینکه در آینده کاری‌ام به کجا می‌رسم، کارم را انتخاب می‌کنم تا اتفاقاتی مثل «علفزار» برایم اتفاق بیفتد.»

بازیگر جوان فیلم سینمایی «علفزار» در پایان ابراز امیدواری کرد که سینما چراغش همیشه روشن بماند و این هنر جادویی هر روز بزگتر و بزرگتر شود و افرادی که دوست ندارند سینما باشد، آنها نباشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار