روسیه از حضور در تمام میادین والیبال محروم شد

تهران (پانا) - فدراسیون بین‌المللی والیبال، تمام تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه و بلاروس را از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
روسیه از حضور در تمام میادین والیبال محروم شد

این تصمیم فدراسیون جهانی والیبال در پی حمله نظامی روسیه به کشور اوکراین گرفته شده است. هفته گذشته و پس از آغاز این تهاجم، کمیته بین‌المللی المپیک از همه فدراسیون‌های جهانی خواسته بود میزبانی روسیه و بلاروس در مسابقات مختلف را لغو کنند و اجازه احتزاز پرچم و پخش سرود ملی این ۲ کشور در مسابقات بین‌المللی را ندهند.

فدراسیون جهانی والیبال ابتدا اعلام کرده بود که ورزش را از سیاست جدا می‌داند و قصد لغو میزبانی روسیه در مسابقات جهانی را ندارد. اما پس گسترش موج تحریم‌ها علیه روسیه و موضع‌گیری چند فدراسیون ملی و والیبالیست‌های مطرح علیه میزبانی روسیه، ابتدا میزبانی لیگ ملت‌ها از این کشور گرفته شد و سپس کار به تحریم کامل روس‌ها کشید.

روسیه در سال ۲۰۲۲ علاوه بر میزبانی هفته دوم لیگ ملت‌ها، قرار بود مسابقات قهرمانی جهان را هم در ۶ شهر خود برگزار کند. فدراسیون جهانی والیبال در روزهای آینده هم باید میزبان جدید این ۲ تورتمنت را معرفی کند و هم جایگزینی برای این کشور در مسابقات بیابد.

تحریم والیبال روسیه و بلاروس شامل مسابقات سالنی، ساحلی و برفی و در همه رده‌های ملی و باشگاهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار