بانک‌های روسیه در آستانه حذف از سوئیفت

تهران (پانا) - سوئیفت روز سه‌شنبه اعلام کرد منتظر است ببیند با اعمال تحریم‌ها در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مقامات می‌خواهند کدام بانک‌ها را از سیستم پیام‌رسانی مالی جهانی خارج کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بانک‌های روسیه در آستانه حذف از سوئیفت

اتحادیه اروپا، ایالات متحده، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و انگلستان روز شنبه توافق کردند که اطمینان حاصل کنند بانک‌های منتخب روسیه از سوئیفت حذف شوند تا به توانایی آنها برای فعالیت در سطح جهانی آسیب برسد.

سوئیفت روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همیشه از قوانین تحریمی قابل اجرا تبعیت خواهیم کرد.

در این بیانیه آمده است: ما در حال تعامل با این مقامات هستیم تا بفهمیم کدام نهادها مشمول این اقدامات جدید خواهند شد و پس از دریافت دستورالعمل قانونی برای انجام این کار، ارتباط آنها را قطع خواهیم کرد.

بانک‌ها از سوئیفت - مستقر در بلژیک - برای ارسال روزانه میلیون‌ها دستورالعمل استفاده می‌کنند که سالانه تریلیون‌ها دلار را برای حمایت از تجارت بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

شورای کشورهای اتحادیه اروپا که انتظار می‌رود فهرستی از بانک‌های آسیب‌دیده را منتشر کند، قادر به اظهارنظر فوری نبود.

سیستم مالی جهان روابط خود را با روسیه و بانک‌های آن قطع می‌کند تا مانع از افزایش سرمایه شرکت‌های روسی در بازارهای خارجی شود.

منابع بازار گفتند که بلومبرگ اوراق قرضه دولتی روسیه و همچنین اوراق بهادار مربوط به بانک‌های روسی VTB و Sberbank را با برچسب هشداری که می‌گوید «تحریم‌ها برای این اوراق بهادار اعمال می‌شود» علامت‌گذاری کرده است اگرچه معاملات همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار