نشست تخصصی ارائه یافتههای پژوهش با عنوان شناسایی و رتبهبندی ظرفیتهای اقتصادی آموزش و پرورش
تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از برگزاری نشست تخصصی ارائه یافتههای پژوهشی با عنوان شناسایی و رتبهبندی ظرفیتهای اقتصادی آموزش و پرورش با تاکید بر مدارس با حضور اعضاء دفتر اقتصادی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، یوسف بهارلو معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه این طرح پژوهشی با توجه به اولویتهای استان در مدت ۱۰ ماه با همکاری دانشگاه فرهنگیان با روش تلفیقی کمی و کیفی اجرا شده، گفت: در این مطالعه معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی مناطق ۲۱ گانه استان و مدیران مدارس مشارکت داشتند که ۱۲ ظرفیت شامل، مشارکت مردمی، املاک و مستغلات، زمینه ای، آموزشی، نمایشگاهی، تولیدی، جشنواره و فوق برنامه، اردو، پژوهش و انتشارات، مشاوره، سلامت و تندرستی و آزمایشگاه و کارگاه شناسایی شدند.
قائم مقام شورای تحقیقات استان بیان کرد: امروزه تأمین منابع مالی آموزش و پرورش در سراسر جهان به خصوص در کشورهای در حال توسعه با بحران جدی رو به رو است و این در حالی است که اجرای آموزش با کیفیت را نمی توان از عنصر تامین مالی جدا کرد.
بهارلو افزود: افزایش تقاضا برای آموزش از طریق رشد سریع جمعیت، گرایش خانواده ها به فراهم کردن تحصیلات برای فرزندان خود، درآمد نسبتاً بیشتر باسوادان و افراد با تحصیلات بالا نسبت به سایر افراد جامعه تأکید بر برخورداری از حقوق اجتماعی، پدیده جهانی شدن، رشد روزافزون فناوری اطلاعات و کاربرد و استفاده آن در زندگی روزمره و مهمتر از همه، محدودیت منابع مالی و کسری ساختاری بودجه در نظامهای آموزشی این معضل را حادتر کرده است.
وی تصریح کرد: ورود دستگاه تعلیم و تربیت به عرصه فعالیتهای اقتصادی ظرافت فوق العادهای را میطلبد و به طور قطع، آموزش و پرورش بعنوان پرچم دار تعلیم و تربیت، بنگاه اقتصادی نیست، ولی در عین حال نمیتواند در توسعه اقتصادی یک مصرف کننده صرف باشد.
ارسال دیدگاه