تقدیر باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو از کارگردان مستند زعفران

تهران (پانا) - اعضای باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو در مراسمی از فعالیت‌های ابراهیم مختاری به بهانه ساخت مستند زعفران تقدیرکردند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو از کارگردان مستند زعفران

به گزارش روابط عمومی باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو، جلسه شورای سیاستگذاری این باشگاه با حضور اعضا برگزار شد.

این جلسه با خوش آمدگویی محمد بابارضا رئیس باشگاه آغاز شد، سپس ابوذر بابارضا نایب رئیس باشگاه درباره تصمیمات جلسات قبل توضیحاتی ارائه کرد. همچنین برنامه‌های پیش روی باشگاه غذا و خوراک شناسی در قالب دو گروه صنعت و صنف از سوی احمد فتح الهی و نادر رفتاری رؤسای این دو گروه، تشریح شد و اعضا درباره این برنامه اظهار نظر کردند.

در این جلسه همچنین درباره برپایی همایش‌های تخصصی به منظور توسعه نگاه مسئولیت اجتماعی، بر اساس نگاه یونسکو به مسئله غذا و خوراک، گفت‌وگو کردند و مقرر شد با موضوعات ایمنی غذا، مسئولیت اجتماعی و آموزش‌های کاربردی، آیین‌نامه‌های مورد نیاز تنظیم و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

در ادامه این مراسم اعضا از زحمات ابراهیم مختاری فیلمساز قدیمی به بهانه ساخت مستند زعفران، تقدیر کردند و لوح تقدیر باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو به این فیلمساز اهدا شد.

محمد حسن خوشنویس، رئیس مرکز مطالعات باشگاه در این مراسم با اشاره به اهداف باشگاه غذا و خوراک شناسی با رویکرد مسئولیت اجتماعی به سابقه فعالیت‌های ابراهیم مختاری در عرصه سینمای مستند اشاره و اظهار کرد: ابراهیم مختاری به قدری پیش از هر کاری تحقیق و پژوهش انجام می‌دهد که این تحقیقات دستمایه نوشتار یک کتاب است و وی مشهور به فردی مسئولیت شناس و اهل مطالعه است و خوشحالم اولین تقدیر این باشگاه از این کارگردان پژوهشگر است.

وی ادامه داد: ابراهیم مختاری سال‌ها پیش درباره زعفران به عنوان محصولی که نام ایران با آن گره خورده، مستندی ساخت و اخیراً نیز فیلم «برگ جان» را کارگردانی کرد.

امیدوارم این تقدیر آغاز همکاری با سرآمدان سینمای مستند باشد و همکاری‌های ابراهیم مختاری با باشگاه غذا و خوراک شناسی اتفاق بیفتد.

ابراهیم مختاری نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشحالم از من برای حضور در این باشگاه دعوت شده است. من مستند زعفران را سال 1369 ساختم و آنجا پیر مردی بود که هنگام ساختن فیلم، جمله‌ای به من گفت که اعتنا نکردم. اما این جمله را هیچوقت فراموش نکردم و حرف وی را تبدیل به فیلم «برگ جان» کردم و داستان این اثر درباره کارگردانی است که دارد درباره زعفران فیلمی می‌سازد و یک پیرمرد کشاورز در ساخت این فیلم با او راه نمی‌آید. زیرا زعفران را با روش خاصی برداشت می‌کند.

وی ادامه داد: در این اثر اشاره می‌شود که در سنت کشاورزی ما چه چیزهایی اهمیت داشته است.

در ادامه وی اعلام کرد: آماده همکاری با باشگاه غذا و خوراک شناسی یونسکو هستم و امیدوارم تجربیات خوبی در این زمینه داشته باشیم.

محمد بابارضا، امیر روشن بخش، احمد فتح الهی، مهدی کریمی، رسول قملاقی، امیر ثابت‌پی، ابوذر بابارضا، نادر رفتاری، محمدحسن خوشنویس، سحر نظری از جمله اعضای حاضر در این نشست بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار