احیای فرهنگ ایثار با اردوی راهیان نور

پاکدشت(پانا)- مدیر آموزش و پرورش پاکدشت، در مراسم اردوی راهیان نور، که به صورت مجازی برگزار شد گفت اردوی راهیان نور، فرصتی برای احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بین نسل جوان است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
احیای فرهنگ ایثار با اردوی راهیان نور

سیداصغر میرقاسمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، در مراسم اردوی راهیان نور که در مصلی امام خمینی(ره) و در جوار مزار شهدای گمنام پاکدشت و حضور پدر بزرگوار شهید ابوالفضل راه‌چمنی، برگزار شد، گفت: طی ۲ سال گذشته، به دلیل شیوع ویروس کرونا، اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع‌مقدس انجام نشد؛ ولی از سال گذشته و با ابتکاری جدید، شرایط آشنایی دانش‌آموزان با دوران هشت سال دفاع مقدس، به صورت مجازی فراهم شد.


وی با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن ارزش‌های دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور، فرصتی برای احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان است و باید از این فرصت به منظور تبیین فلسفه ایثار و شهادت در جامعه‌ دانش‌آموزی استفاده کرد.

او همچنین اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این برنامه، آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا است.

میرقاسمی با بیان اینکه راهیان نور یک فرصت مهم فرهنگی است که باید از آن به درستی استفاده کرد، افزود: اردوهای راهیان نور، یکی از اثرگذارترین اقدامات فرهنگی در حوزه دانش‌آموزی است که می تواند ادامه حرکت در مسیر تحقق ارزش‌ها و آرمانهای شهدا را ضمانت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار