سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در گفت و گو با برنامه صبحونه شبکه اصفهان:

تربیت دینی و اسلامی با ارتباط نهادهای خانواده، مسجد و مدرسه محقق می‌شود

اصفهان (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت اگر علم باشد و تربیت نباشد، تکامل اتفاق نمی‌افتد. اما اگر تربیت در جامعه به‌درستی انجام شود، آن جامعه از همه لحاظ سالم، پویا و خلاق خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۵۹۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دینی و اسلامی با ارتباط نهادهای خانواده، مسجد و مدرسه محقق می‌شود

محمدرضا ابراهیمی سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در گفت و گو با برنامه صبحونه شبکه اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج حسین خرازی و همچنین گرامیداشت آغاز هفته تربیت اسلامی و تشکیل نهاد مقدس امور تربیتی به دست شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در آموزه‌های دینی ما تربیت مهم‌ترین هدف خلقت است، کسانی که در مسیر تربیت حرکت می‌کنند در واقع در مسیر کار الهی و پیامبران قدم برمی‌دارند و از همین رو اگر بخواهیم انسان را به جایگاه اصلی خود یعنی انسان عالی برسانیم باید بُعد تربیت را تقویت کنیم.

وی افزود: اگر علم باشد و تربیت نباشد به تکامل نمی‌رسیم اما اگر تربیت در جامعه به‌درستی انجام شود؛ آن جامعه از همه لحاظ سالم، پویا و خلاق خواهد بود و حتی ورزشکار، پزشک، معلم و... با تربیت اسلامی برای جامعه اثربخش می‌شوند که مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری بیشتر نمونه‌ای از حرکت در همین مسیر است.

ابراهیمی تاکید کرد: اگر بخواهیم بعد روحانی هر انسان تقویت شود باید به مسائل تربیتی بپردازیم. در آغاز انقلاب نقش معلمان برای پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس برای دفاع از انقلاب نقشی تربیتی و الگویی بود؛ و هر جا نقش الگو پررنگ شده موفق بوده‌ایم.

وی افزود: این ایام را به همه معلمان تبریک می‌گویم و از خدا می‌خواهم که ما را در مسیر تربیت دینی حمایت کند، تربیت دینی و اسلامی با ارتباط سه نهاد خانواده، مسجد و مدرسه محقق می‌شود که در این صورت در رسیدن به تربیت اسلامی موفق خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار