فرماندار شیروان:

گرایش به فراگیری فرهنگ و هنر در شهرستان شیروان ستودنی است

شیروان (پانا) - نشست صمیمی جمعی از مسئولین انجمن‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرماندار شهرستان شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
گرایش به فراگیری فرهنگ و هنر در شهرستان شیروان ستودنی است

فرماندار شهرستان شیروان در این نشست گفت: همه اهل هنر، دوست دارند پای یک محفل قرآنی، شب شعر، شب موسیقی، نمایش، تعزیه و ... بنشیند و این علاقه در وجود همه انسانها است.

دولت اسماعیل زاده ضمن اعلام حمایت از تمامی هنرمندان شهرستان شیروان افزود: هر کاری از دست ما بر بیاید برای مردم و گسترش فرهنگ و هنر در این شهرستان، انجام خواهیم داد.

وی گفت: در این دو سال کرونا، همه اقشار آسیب دیدند و ما امیدواریم که پس از گذر از این دوران، شاهد برگزاری مجدد جشنواره‌های مختلف در سطح این شهرستان باشیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز با بیان تقدیر و تشکر از تلاش های همه مسئولین و اعضای انجمن های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: شهرستان شیروان دارای ظرفیت های فرهنگی و هنری بسیار فراوانی در سطح کشور, استان و شهرستان است.

ابراهیم عباسپور افزود: بسیاری از هنرمندان شهرستان شیروان، توانسته‌اند در سطح بین الملل، کشوری و استانی برنامه هایی را اجرا و مقام های بسیار خوبی را نیز کسب کرده و افتخاری برای کشور و استان باشند.

دارنده گواهینامه درجه یک هنری در کشور و داور جشنواره های موسیقی مقامی نیز گفت: موسیقی مقامی شهرستان شیروان در جهان حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد و هر ساله حدود ۱۰ نفر از این شهرستان در جشنواره های موسیقی مقام آور هستند.

حسین ولی نژاد افزود: به خاطر بیماری کرونا، هیچ اجرایی نداشتیم و لازم است در طول سال، برای حمایت از هنرمندان، چند جشنواره اجرا شود.

مسئول انجمن تعزیه استان و شهرستان شیروان گفت: انجمن تغزیه خراسان شمالی در سال 1392 و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، به عنوان اولین شعبه در کشور، در شهرستان شیروان افتتاح شد.

سید عباس هاشمی افزود: در انجمن تغزیه خراسان شمالی در حال حاضر برای ۵۰۰ نفر از تعزیه خوانان، کارت عضویت صادر شده است که از این تعداد، ۲۵۰ نفر در شهرستان شیروان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه این انجمن در تمامی مناسبت های مذهبی و سوگواره ها اجرای برنامه داشته است گفت: مردم شهرستان شیروان هنردوست و علاقمند به این هنر هستند و بنده از همه مسئولین عزیز برای حفظ و ترویج فرهنگ تعزیه انتظار حمایت دارم.

هاشمی در پایان خواستار حمایت های مسئولان استانی و شهرستانی در جهت برگزاری سوگواره کشوری در سال آینده در شهرستان شیروان شد.

یکی از هنرمندان پیشکسوت نمایش شهرستان شیروان نیز گفت: با توجه به گستردگی فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، متاسفانه تعداد نیروهای این اداره بسیار کم است.

ذکریا شیرمحمدزاده با بیان اینکه شهرستان شیروان با توجه به کثرت نیروهای هنری و به ویژه موسیقی، نیازمند یک مکتب خانه است افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان شهرستان شیروان را باور کنیم و دست آنان را بگیریم چرا که در دوران کرونا، بیشترین زیان را هنرمندان دیدند.

یکی از پیشکسوتان شعر و عضو شورای شعر نیز گفت: متاسفانه یک مکان دائمی برای انجمن شعر در شهرستان شیروان نداریم و مجبور هستیم در مکان های خصوصی کتاب نوش و کافی کتاب ها کارگاه های خود را برگزار نماییم.

ربابه قصابان افزود: در جهت چاپ کتاب، با توجه به عدم توانایی مالی هنرمندان، نیازمند حمایت های معنوی و مادی مسئولان هستیم.

یکی دیگر از شاعران شهرستان شیروان گفت: آداب و رسوم، ادبیات فولکلور و فرهنگ بومی محلی این شهرستان با توجه به تنوع بسیار زیاد آن، مظلوم واقع شده است.

محمد انصاری افزود: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری، شب شعر، کارگاه های عکاسی، کاریکاتور و ... برای شهرستان بسیار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان ما تا زمانی که هنوز در قید حیات هستند، باید از هنر و تجریه آنان استفاده شود و مورد تجلیل و بزرگداشت قرار بگیرند گفت: جهت معرفی تلاش های هنرمندان و برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری اعتبارات لازم اختصاص داده شود.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شیروان نیز گفت: برای تهیه و تولید یک نمایش، بسیار هزینه می کنیم اما از هیچ جا حمایت نمی شویم.

علی نیازی افزود: درخواست داریم که سالن پلاتوی نمایش محراب، مختص هنرمندان نمایشی باشد.

ابراهیم صفایی یکی از شاعران و مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان شیروان نیز گفت: هنرمندان نیازمند حمایت های بیشتری هستند و بنده هم به عنوان یک بازوی فرهنگی، در خدمت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان هستم.

مسئول انجمن عکاسی شهرستان شیروان نیز گفت: برگزاری تمامی آیین ها و هنرها، نیازمند به هنر عکاسی برای ثبت آن هستند.

بشیر روشندل افزود: این انجمن هم اکنون ۲۰ نفر عضو رسمی دارد و افراد بسیار زیادی نیز علاقمند به این هنر هستند.

محمدجواد بصیرت یکی از اعضای انجمن تعزیه شهرستان شیروان نیز گفت: با توجه به روی کار آمدن دولت انقلابی، انتظار حمایت‌های معنوی و مالی بیشتری از سوی مسئولان برای هنرمندان هستیم.

علی رحیمی مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان نیز گفت: این انجمن تاکنون نمایشگاه ها، کارگاه ها و جشنواره های بسیار زیادی در رابطه با گسترش هنر خوشنویسی و... در سطح استان برگزار کرده است.

وی در پایان برای تمامی هنرمندان آرزوی توفیق نمود.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار