امام جمعه بوشهر:

با گرانی کاذب و سود‌جویان با قاطعیت برخورد شود

بوشهر(پانا) - امام جمعه بوشهردر خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر از قوه قضاییه درخواست کرد مانع سودجویی و ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم شوند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
با گرانی کاذب و سود‌جویان با قاطعیت برخورد شود

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، توجه به عفاف را یکی از امور سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد : رعایت عفاف زینت بخش امور بر اساس سبک زندگی الهی برای زنان و مردان است و بی‌توجهی به عفاف، زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی و فروپاشی شخصیتی انسان فراهم می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: عفاف یعنی داشتن روحیه و رویه پاکدامنی و پاکدستی ، دارای یک روحیه حیا ، شرم ، خود در محضر خدا دیدن که موجب می شود انسان در مسائل اخلاقی و جنسی مرتکب خطا نشود . و در عرصه های اقتصادی پاک دست باشد و مرتکب گناه اقتصادی نگردد . بنابرین بحث عفاف یک بحث روحی و باطنی است . یک بعدی از ابعاد شخصیت انسانی است هم در حوضه مالی و اقتصادی هم در عرصه اخلاقی و جنسی است .

صفایی بوشهری گفت: شهوت یک جاذبه ای است در فضای دنیا که انسان های ضعیف را مغلوب خود می کند . آنها را مسموم می کند . شخصیت آنها را زیر لگد های شهوت خورد می کند و آنها را مغلوب می کند . لذا وقتی که شهوت غالب شد عقل مغلوب می شود و عقلش تحت الشعاع قرار بگیرد و نتواند تحلیل بکند ، نتواند کنترل کند این شخص دارای یک شخصیت حیوانی می شود که عبد و بنده شهوتش است و هر چه شهوت بگوید انجام می دهد .

صفایی بوشهری افزود: شهوات سمی است که انسان را از بین می برد . آبروی انسان را از بین می برد هنگامی که آبرو ریخت توسط شهوت رانی دیگر جمع کردنش مشکل است . اطاعت از شهوت عقل را فاسد می کند و یک لذت زود گذر دنیای یک عمر پشیمانی برای انسان درست می کند .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ، با تبریک مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) بزرگترین حادثه هدایت در جامعه جهانی را مبعث رسول گرامی اسلام دانست.

امام جمعه بوشهر، با قدردانی از توجه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان بوشهر و بررسی مشکلات خاطر نشان کرد: سفر دکتر عین‌اللهی به بوشهر منشا خیر و برکات مهمی شد که نشان از تحقق شعار دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی در ایجاد عدالت سلامت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه در سطح استان بوشهر در عرصه درمانگاهی و بیمارستانی کمبودهایی وجود دارد تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد در عرصه ساخت و ساز بیمارستانی، درمانگاهی به یک هزار و 700 میلیارد تومان نیاز است و در عرصه تجهیزات درمانی نیاز به 560 میلیارد تومان اعتبار است.

وی مطالبات دانشگاه علوم پزشکی و بدهکاری این مجموعه را 500 میلیارد تومان دانست و افزود: در مجموع برای بهبود وضعیت زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی و پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی به 2 هزار و 760 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سفر وزیر بهداشت توجه ویژه‌ای به عرصه سلامت و زیرساخت‌های درمانی بهداشتی استان بوشهر شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گرانی‌های کاذب و سوءاستفاده‌های اقتصادی غیرقابل توجیه است خاطر نشان کرد: حمایت از کالاهای داخلی از قبیل خودرو، لوازم خانگی و سایر تجهیزات فرصتی شد تا فروش و عرضه کالاهای داخلی رونق بگیرد نه اینکه از این موقعیت فراهم شده در ارائه جنس بی کیفیت و گران‌فروشی سوء‌استفاده شود.

امام جمعه بوشهر، افزایش کیفیت اجناس و تعیین قیمت مناسب در عرصه تولیدات داخلی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: اکنون مردم در عرصه مواد اولیه غذایی، لوازم خانگی، خرید و اجاره مسکن، خودرو و دیگر امور گلایه دارند، برخی از این مشکلات به سبب وجود باندهای سودجو که دنبال ثروت‌اندوزی، اجحاف و ظلم اقتصادی هستند و برخی هم در حوزه نظارت دقیق است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، از قوه قضاییه درخواست کرد در این رابطه به‌طور جدی ورود کند و مانع سودجویی و ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار