رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز:

نهاد وکالت هیچ‌گاه بر خلاف قانون عمل نکرده و نمی‌کند

از اعلام آمادگی وزیر دادگستری برای اصلاح آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلا تشکر می‌کنم

تهران (پانا) -رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت نهاد وکالت هیچ‌گاه بر خلاف قانون عمل نکرده و نمی‌کند، نگفته‌ایم که در مقابل آیین‌نامه‌های قانونی ایستادگی می‌کنیم اما دوستان در قوه قضاییه می‌دانند که جوهره وکیل دادگستری مستقل، استقلال آنهاست.

کد مطلب: ۱۲۵۹۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نهاد وکالت هیچ‌گاه بر خلاف قانون عمل نکرده و نمی‌کند

جلیل مالکی در شصت و نهمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری، اظهار کرد: در این برهه از زمان شاهد هستیم که برخی از اصول قانون اساسی به‌ویژه در فصل سوم آن که به پاسداری از حقوق فردی و اجتماعی مردم می‌پردازد مورد بی‌مهری قرار گرفته است. سخن امروز ما بازگشت به متن و روح قانون اساسی است که باید به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سیمای دادگستری با برخی تصمیمات فاقد استانداردهای نوین دادگری عصر مدرن، مخدوش شده است. لازم می‌دانم مقامات محترم قوای سه گانه، آحاد شهروندان و جامعه حقوقی کشور را به درنگ نسبت به آنچه این روزها بر نهاد وکالت می‌گذرد فراخوانم و برای مطالبه‌گری در اصلاح این رویکرد مخرب، یاری طلبم.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: هر وکیل دادگستری، چراغ روشنی است که می‌تواند تاریکی‌های گریز و ستیز با قانون را روشن سازد و از این رهگذر به پیشرفت جامعه خدمت کند. عدالت‌خواهی و انصاف‌ورزی کلید گشودن راه است. در این مسیر، کانون وکلای مقتدر و مسئولیت باور در جهت منافع همگانی، آرمان همه ماست که باید به آن پایبند باشیم.

وی تأکید کرد: کانون وکلا از شفافیت مالیاتی، گردش آزاد اطلاعات، گسترش خدمات حمایتی و آموزشی حقوقی به شهروندان خصوصاً گروه‌های آسیب‌پذیر استقبال می‌کند و در کنار مردم و ضد انحصار، ضد فساد و مخالف با رانت و تبعیض است.

مالکی بیان کرد: انتظار داریم نهادهای حکمرانی اعم از مجمع تشخیص مصلحت در پاسداری از سیاست‌های نظام، شورای نگهبان در پاسداری از قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی در صیانت از اصول بنیادین حقوق ملت و مهم‌تر از همه، قوه قضائیه در تضمین حق دفاع مردم، خدمت عمومی کانون وکلای مستقل را مورد حمایت و مساعدت قرار دهند و امید داریم همه قوای حاکم بر کشور با تمرکز بر مفهوم و مقتضای خیر عمومی، پاسدار استقلال نهاد وکالت در پرتو اصول دادرسی منصفانه باشند و راه دادخواهی را با حفظ و تحکیم این اصول بنیادین برای همه هموار سازند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز خاطر نشان کرد: از اعلام آمادگی وزیر دادگستری برای اصلاح آیین‌نامه اجرایی مصوب قوه قضاییه تشکر می‌کنم. به هر حال امیدواریم وزیر دادگستری واسطه شوند تا مشکلات رفع شود.

وی اضافه کرد: نهاد وکالت هیچ‌گاه بر خلاف قانون عمل نکرده و نمی‌کند و ما هیچ‌گاه نگفته‌ایم که در مقابل آیین‌نامه‌های قانونی ایستادگی می‌کنیم اما دوستان در قوه قضاییه می‌دانند که جوهره وکیل دادگستری مستقل، استقلال آنهاست. امیدواریم اقدامات وزیر دادگستری منتج به این شود تا اصلاحات لازم صورت گیرد و همه ما به اتفاق یکدیگر این آیین‌نامه را اجرا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار