به مناسبت روز مهندس صورت گرفت

اجرای برنامه «آسمان پنجم» در هنرستان صباری قم

قم(پانا) - برنامه «آسمان پنجم» همراه با برنامه شبی با مدرسه، به مناسبت روز مهندس، از سوی هنرستان صباری قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه «آسمان پنجم» در هنرستان صباری قم

همزمان با روز مهندس و بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، برنامه آسمان پنجم انجمن نجوم هنرستان صباری، از بعد از ظهر پنجشنبه 5 اسفند تا صبح امروز در قالب یک اردوی علمی آموزشی و در این هنرستان برگزار شد.
در اردوی فوق، معلمان، مسئولان و دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم و جمعی از فارغ التحصیلان هنرستان شرکت کردند.
در اردوی شبی با مدرسه که با اجرای برنامه های علمی، آموزشی و تفریحی و مباحث اخلاقی همراه بود، ابتدا حجت الاسلام «روح افزا» از کارشناسان حوزوی و نجوم، در کارگاهی با هدف آشنایی بیشتر با شخصیت و زندگی علما از جمله خواجه نصیر الدین طوسی، نکاتی را از اخلاق و کردار نیک، متواضع بودن، مغرور نشدن و ویژگی های یک انسان شایسته و تکنیک های رفع استرس از نظر آموزه های دینی و همچنین توصیه اکید اسلام به علم اندوزی بیان کرد.
سپس در کارگاه دوم که با عنوان فن بیان توسط «محمدرضا قاسمی» برگزار شد، وی بر ضرورت تنفس صحیح در مواقع استرس، اثرات مدیتیشن بر سلامتی جسم و بر کنترل احساسات تاکید کرد.
قاسمی جمله ای از انیشتین را اینگونه بیان کرد: اگر میخواهی یک زندگی شاد را تجربه کنی، زندگی ات را به یک هدف گره بزن، نه به یک انسان یا یک جسم.
وی همچنین مطالعه کتاب های علی موسوی گرمارودی حافظ شناس و شاعر مشهور را به دانش‌آموزان معرفی کرد.
رصد اجرام آسمانی همچون ماه، سیارات زهره، مشتری و زحل با همکاری مجموعه تابیکران و محمدرضا قاسمی مدرس انجمن نجوم هنرستان بخش دیگری از برنامه شبی با مدرسه بود.
این برنامه متشکل از هفت مرحله که دو مرحله آن علمی و پنج مرحله دیگر علمی-تفریحی که به هفت آسمان مشهور بود؛ اجرایی شد. در ادامه برنامه ها و مسابقات متنوع از جمله درخت دانایی شامل جملات قصار امام علی(ع) در نهج البلاغه، حدس صورت های فلکی، شخصیت شناسی متولدین هر ماه، دور، بیان سریع کلمات مشابه و‌‌‌‌‌‌ نیز سرگرمی های دور آتش به اجرا درآمد.

برپایی نماز جماعت و ارائه مباحث اخلاقی، نیز دیگر برنامه های شب گذشته را تشکیل می داد و برنامه فوق با برگزاری جشنواره غذا در پایان شب توسط دانش‌آموزان پایان یافت.
دانش آموز خبرنگار: مبینا‌ علی‌حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار