زهره الهیان:

شهدا و انسان‌های وارسته کشور،تربیت یافتگان فرهنگیان و مربیان آموزش و پرورش هستند

تهران(پانا) - نماینده تهران، ری ، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر نقش موثر تربیتی معلمان؛ هر یک از شهدای مدافع تعلیم و تربیت را الهام‌بخش و الگوی موثری برای دانش‌آموزان کشور دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۸۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شهدا و انسان‌های وارسته کشور،تربیت یافتگان فرهنگیان و مربیان آموزش و پرورش هستند

آیین گرامیداشت معلمان، مربیان و کارکنان آسمانی آموزش و پرورش شهر تهران بر اثر ابتلا به کرونا(از مدرسه تا آسمان) با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش، زهره الهیان؛ نماینده تهران،ری،شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی، الهام یاوری رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، احمد محمودزاده سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی، مدیران مناطق و خانواده مدافعان تعلیم و تربیت شهر تهران در محل تالار فرهنگ برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس شورای اسلامی، شهدای مدافع تعلیم و تربیت را الگوی بارزی از ایثار و از خودگذشتگی خواند و گفت: قدر معلمان و مدافعان تعلیم و تربیت را می دانیم و اگر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) می فرمایند: «معلمی شغل انبیاء است» این اغراق نیست ،چرا فرهنگیان فرهیخته، همچون پیامبران انسان ساز هستند و با ریل گذاری تربیتی، آینده سازان کشور را تربیت می کنند.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، با بیان خاطراتی از معلمان آسمانی و فقید درگذشته و گرامیداشت یاد آنها، خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی معلم آموزش چگونه زیستن به دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی است و مدافعان تعلیم و تربیت، با جانفشانی خود، نشان دادند که قلبشان برای تعلیم و تربیت و آینده این کشور می تپد.

وی در رابطه با اهداف نظام مقدس تعلیم و تربیت گفت: چگونه تست زدن و ارائه محفوظات، تنها هدف آموزش و پرورش نیست، بلکه ابعاد تربیتی نیز اهمیت بالایی دارد و باید تلاش شود تا تنها آموزش محوری حاکم نباشد.

الهیان افزود: معلم ما باید بتواند هدف از خلقت و رابطه انسان با جهان و خدا را به دانش آموزان بیاموزد و در اصل، موارد خودسازی و خودشناسی را به آنها بیاموزند تا انسانی تربیت شود که بتواند دنیا را متحول کند.

هر معلم شهید؛ الهام بخش دانش آموزان این مرز و بوم و ثمرات آینده کشور است

وی تاکید کرد: در جامعه اسلامی معلمانی تربیت شدند که امروز در شرایط بحرانی از ایران در مقابل دشمنی ها محافظت کنند.

زهره الهیان شهدا و انسان های وارسته کشور را تربیت یافتگان فرهنگیان و مربیان آموزش و پرورش برشمرد و ابراز امیدواری کرد مدیران آموزش و پرورش، بر اساس منویات مقام معظم رهبری ر راستای ایجاد تحول با عنایت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در نظام تعلیم و تربیت تلاش مضاعف کنند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم در زمینه رتبه بندی معلمان تمام اهتمام خود را به خرج می دهند و مدیران آموزش و پرورش نیز باید در فلسفه تعلیم و تربیت و تحقق سند تحول آموزش و پرورش کوشا باشند و مجلس نیز در این زمینه حمایت های خود را خواهد داشت.

الهیان در پایان با آرزوی اینکه روح معلمان ایثارگر شهید که در ایام شیوع بیماری کرونا با ایثارگری، در عرصه تعلیم و تربیت جهاد کردند، با ائمه اطهار(علیهم السلام) و شهدا محشور شود افزود: هر معلّمی که در این مسیر جانش را از دست داده، الهام بخش دانش آموزان این مرز و بوم و ثمرات آینده کشور خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار