کتابدار فامنینی، ابداع‌کننده بهترین روش جمع‌خوانی

همدان (پانا) - کتابدار کتابخانه شهید مطهری فامنین راهکار جدیدی برای جمع‌خوانی ارائه کرد. در این روش تعداد زیادی از اعضا می‌توانند آمار مطالعه خود را بالا ببرند و بر اطلاعات خود بیفزایند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
کتابدار فامنینی، ابداع‌کننده بهترین روش جمع‌خوانی

زهرا رسولی، کتابدار کتابخانه شهید مطهری شهر فامنین در مورد روش ابداعی خود در گفت و گو با پانا گفت:«در این روش گروهی از اعضا به طور متمرکز به مطالعه چند کتاب می‌پردازند و پس از هر ماه جلسه‌ای برای بررسی مطالعات خود برگزار می‌کنند.»

وی ادامه داد:«در این جلسه که با حضور همه مطالعه کنندگان کتاب و گاهی هم با حضور سایر اعضا و عموم مردم برگزار می‌شود اعضایی که کتاب را مطالعه کردند بخش هایی از کتاب را مطالعه می‌کنند. خلاصه کتاب و نکات آن را بازگو کرده و به نتیجه نهایی می‌رسند.»

رسولی عنوان کرد: بسیاری از نوجوانان که قصد دارند مطالعه را شروع کنند، برای انتخاب کتاب سردرگم می‌شوند و همین باعث می‌شود از مطالعه دلزده شوند. در این کتابخانه تعدادی کتاب خوب و مناسب به اعضا معرفی کرده و در نتیجه سردرگمی نوجوانان برطرف می‌شود. همین باعث می‌شود نوجوانان و سایر گروه های سنی به مطالعه علاقمند شوند.»

وی اظهار کرد:«دو عنصر مهم در مطالعه وجود دارد که حتما باید مد نظر گرفته شوند. عنصر اول درک و فهم مطالب است و عنصر دوم سرعت مطالعه.»

این کتابدار با اشاره به حالت رقابتی این شیوه عنوان کرد: «این رقابت شوری در افراد ایجاد می‌کند که آنها را به سمت مطالعه جذب می‌کند. این رقابت باعث می‌شود افراد سرعت مطالعه خود را بالا برده و سعی خود برای درک مطالب کتاب را افزایش دهند.»

وی در پایان ضمن اشاره به سرانه مطالعه کشور و ابراز امیدواری گفت:«متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است. امیدوارم افراد با استفاده از این روش بتوانند مطالعه خود را افزایش داده و بر اطلاعات خود بیفزایند و روزگاری از من به نیکویی یاد کنند.»

دانش آموز خبرنگار: زهره ملکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار