رضا قاسمیان:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و دستگاه‌های اجرایی استان، نظارت می‌شود

اردبیل(پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل عنوان کرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف، اماکن، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی، نظارت می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۸۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و دستگاه‌های اجرایی استان، نظارت می‌شود

به گزارش استانداری اردبیل، رضا قاسمیان،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به مصوبات جلسه مشترک ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه استانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: اکیپی از مجموعه اتحادیه ها، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به نظارت جدی از تمامی اماکن و بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی اقدام و در صورت عدم رعایت، مراتب به فرمانداری‌ها و استانداری برای برخورد قانونی گزارش می‌شود.

وی افزود: با توجه به میزان سرایت بسیار بالای امیکرون و احتمال انتقال بسیار سریع از طریق برخی اماکن، از جمله آبگرم و استخر سرپوشیده، باشگاه، سالن ورزشی، هتل، رستوران، چایخانه، تالار، سینما، کنسرت و سایر برنامه های فرهنگی از جمله نماز جمعه و جماعات، در شرایط قرمز و نارنجی با رعایت الزامات، اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری و محدودیت رعایت ۲۰ درصد ظرفیت برای وضعیت قرمز و ۳۰ درصد برای نارنجی اعمال می شود.

معاون استاندار اردبیل بیان کرد: در همین راستا، لازم است سازمان تبلیغات اسلامی نیز با ابلاغ جدی به هیات امنای مساجد، از برگزاری مجالس ختم و عزا در مساجد شهری و روستایی جلوگیری کند.

قاسمیان تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، برای برگزاری غیرحضوری کلاس های درس از طریق برنامه شاد، دانش آموزان مراکز عشایری و روستاهای فاقد اینترنت با تشخیص آموزش و پرورش، می توانند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای رفع اشکال و جبران عقب ماندگی از این امر مستثنی باشند.

وی بر انجام واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: با توجه به اعلام آمادگی سپاه استان، واکسیناسیون محله محور نیز برای تزریق واکسن نوبت سوم با همکاری نیروی مقاومت بسیج انجام می شود.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان هم‌اکنون ۲۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به دیروز ۱۵ نفر کاهش نشان می‌دهد.
در شبانه روز گذشته ۵ مورد فوتی و ۵۲ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.
تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۱ هزار دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.
هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کوثر، نمین، بیله‌سوار و گرمی در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار