14 استان برفی و بارانی هستند

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی اعلام کرد که بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و وقوع رعد و برق در 14 استان پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۷۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
14 استان برفی و بارانی هستند

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، جنوب استان‌ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. در این روز به سبب وزش باد شدید روی کشور عراق در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و بوشهر وقوع پدیده گرد وخاک دور از انتظار نیست.

روز یکشنبه (اول اسفندماه) سامانه بارشی ضمن تقویت دراستان‌های واقع در نیمه غربی کشور، به استان‌های ساحلی خزر، نواحی مرکزی، بخش‌هایی از جنوب و به‌تدریج شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

روز دوشنبه (۲ اسفندماه) بارش در نواحی مرکزی و شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب غرب کشور ادامه خواهد داشت و سه شنبه(۳ اسفندماه) در شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

طی دو روز آینده شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

روز چهارشنبه (۴ اسفندماه) در اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه (۲ اسفندماه) در نواحی مرکزی شرق جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (اول اسفندماه) نیمه ابری و تا ابری همراه با بارش باران و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و برای روز دوشنبه (۲ اسفندماه) نیمه ابری و همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۳۰بهمن‌ماه و اول اسفندماه) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و امروز(۳۰ بهمن‌ماه) اردبیل، شهرکرد و همدان با دمای ۲- وفردا (اول اسفندماه) همدان با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار