نگاهی به دیدارهای دومین شب از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

شب انتقام و تاریخ‌سازی از راه رسید

پروژه بازگشت اینتر و بایرن موفقیت‌آمیز می‌شود؟

تهران (پانا) - در دیدارهای امشب لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های اینتر میلان و رد بول سالزبورگ به امید گرفتن انتقام و تاریخ‌سازی به ترتیب از لیورپول و بایرن مونیخ میزبانی خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
شب انتقام و تاریخ‌سازی از راه رسید

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 22-2021 که از شب گذشته با برگزاری دو بازی جذاب و تماشایی در شهرهای پاریس و لیسبون آغاز شد، امشب با برگزاری دو بازی دیگر از دور رفت این رقابت‌ها در شهرهای میلان و سالزبورگ پیگیری خواهد شد تا نیمی از بازی‌های دور رفت برگزار شده و قاره سبز در انتظار برگزاری نیم دیگر بازی‌های این دور باشد که هفته آینده برگزار خواهد شد.

در دیدارهای امشب که بصورت همزمان از ساعت 23:30 آغاز خواهد شد، بدون شک در مهم‌ترین و احتمالا جذاب‌ترین بازی اینتر میلان میزبان شاگردان یورگن کلوبپ در تیم لیورپول خواهد بود و در بازی همزمان هم تیم همیشه مدعی اما زخم‌خورده بایرن مونیخ هم راهی اتریش شده تا روبروی سالزبورگ قرار بگیرد.

اینتر میلان - لیورپول/ ساعت 23:30

شاید امروز سرانجام زمان تاریخ‌سازی و انتقام در شهر میلان از راه رسیده بود و هواداران نرازوی امیدوار باشند که تیمشان بتواند خاطره تلخ 14 سال پیش را از ذهن پاک کرده و پس از شکست در دربی، بازیکنان اینتر در تلاش باشند تا اولین هدیه ویژه خود را به هواداران‌شان دهند.

تاریخ‌سازی در راه است؟

دو تیم که تنها 2 بار در تاریخ روبروی هم قرار گرفته‌اند، امشب در حالی پس از 14 سال به مصاف هم می‌روند که هر دو بازی تاریخ اینتر میلان و لیورپول که در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 08-2007 بوده، با برد لیورپول به پایان رسیده است و اینتر میلان که در آن زمان هدایتش بر عهده روبرتو مانچینی بود، حتی یکبار هم در دو بازی رفت و برگشت نتوانست دروازه شاگردان آن زمان رافا بنیتز را باز کند و حالا مردان یورگن کلوپ که به نظر می‌رسد در دو ماه اخیر به اوج رسیده و در بهترین شرایط ممکن است، با انگیزه انتقام از بندر لیورپول راهی میلان شده‌اند.

آماده مانند لیورپول

اما از نظر وضعیت دو تیم در ماه‌های اخیر، بدون شک باید آماده بودن را درباره لیورپول به کار برد، آنها با 6 برد متوالی در فوتبال جزیره و 9 بازی بدون باخت پا به جزپه مه‌آتزا خواهند گذاشت و بدون با انگیزه بالا بدنبال ادامه روند صد در صدی خود در این فصل لیگ قهرمانان هستند. نباید فراموش کرد که لیورپول همراه با آژاکس و بایرن مونیخ تنها تیم‌هایی هستند که تمام بازی‌های خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان این فصل را با برد تمام کرده‌اند. البته در روزهای خوب لیورپول، آنها برای بازی امشب یک دغدغه بزرگ هم خواهند داشت، جوردن هندرسون کاپیتان و مغز متفکر این تیم در مرکز زمین مصدوم شده و هنوز به صورت قطعی معلوم نیست که او شرایط حضور در این بازی را خواهد داشت یا خیر.

نگرانی‌های دنباله‌دار

این وضعیت خوب لیورپول، در حالی است که اینتر چندان با هدایت سیمونه اینزاگی روزگار خوشی را سپری نمی‌کند و دو هفته تلخ برای هواداران این تیم سپری شده که پایان بخش این تلخی‌ها شاید تنها برد مقابل لیورپول باشد. اینزاگی که در دو هفته اخیر سری آ تیمش دربی میلان را باخته و مقابل ناپولی متوقف شده تا صدر جدول را از دست بدهد، برای بازی امشب 3 غایب قطعی به نام‌های «نیکولو بارلا، خواکین کوره‌آ و روبین گزنس» خواهد داشت و تکلیف حضور یا عدم حضور « الساندرو باستونی و ماتیاس وسینو» هنوز مشخص نیست.

سالزبورگ - بایرن مونیخ / ساعت 23:30

تحقیر تمام می‌شود؟

هم‌گروه‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا اینبار در مرحله یک هشتم نهایی روبروی هم قرار خواهند گرفت تا سومین تقابل رسمی دو تیم در تاریخ انجام شود و ببینیم آیا سالزبورگ موفق می‌شود برای اولین بار در تاریخ از بایرن مونیخ حتی یک تساوی بگیرد و خاطره تلخ و آزار دهنده تحقیر در فصل گذشته را برای هواداران خود پاک کند و یا بایرن مونیخ باز هم به جاده موفقیت بازخواهد گشت و سالزبورگ را قربانی شکست تحقیرآمیز در بوندس لیگا می‌کند؟

هر دو بازی که دو تیم به صورت رسمی انجام داده‌اند با برد بایرن تمام شده اما نکته مهم این است که بایرن مونیخ در اتریش توانست جشنواره گل راه بیاندازد و با برتری 6 بر 2 زمین را ترک کند، هر چند با نگاهی به تاریخ دیدارهای دو تیم، ردی از دو بازی دوستانه را هم می‌توان پیدا کرد که در یکی از این بازی‌ها در تعطیلات کریسمس 2014، سالزبورگ توانست بایرن را با 3 گل شکست دهد اما آن بازی دوستانه بود و بایرن نشان داده در بازی‌های رسمی با تیمی شوخی ندارد.

امیدوار اما نگران

امید اصلی ماتیاس یاسیله سرمربی بومی و 33 ساله رد بول سالزبورگ در این بازی‌ها، به ادامه روند خوب تیمش در بازی‌های خانگی است، آنها در فصل جدید فوتبال اروپا در ورزشگاه رد بودل آره‌نا باخت نداشته‌اند و هر 3 بازی خانگی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را با برد تمام کرده‌اند، هر چند نباید فراموش کرد که سالزبورگ در گروه نسبتا آسانی قرار گرفته بود و توانست تیم‌های لیل، وولسبورگ و سویا را شکست دهد که از بین این تیم‌ها شاید تنها سویا را بتوان در حد و اندازه یک قدرت واقعی تلقی کرد.

اما نکته مهم دیگر درباره سالزبورگ این است که آنها 5 بازیکن خود را به علت مصدومیت در این بازی همراه نخواهند داشت و تکلیف 3 مصدوم دیگر این تیم هنوز مشخص نیست. روندی که نگرانی اصلی هواداران این تیم اتریشی در بازی امشب خواهد بود.

خشمگین از تحقیر

بایرن مونیخ هر چند یکی از آماده‌ترین تیم‌های فوتبال اروپا به شمار می‌رود و همراه با لیورپول و آژاکس تنها تیم‌های صد در صد برد این فصل لیگ قهرمانان اروپا هستند که توانستند در مرحله گروهی تیم‌های بارسلونا، بنفیکا و دیناموکیف را در دو بازی رفت و برگشت شکست دهند اما اتفاقی مهم در هفته جاری برای بایرن مونیخ رخ داد که هم هواداران این تیم را نگران کرد و هم انگیزه بالای جبران را برای بازیکنانش فراهم آورد. بایرن ابتدای این هفته در بوندس لیگا مقابل بوخوم با شکست تحقیرآمیز 4 بر 2 زمین را ترک کرد و حالا برای بازگشت انگیزه متفاوتی خواهد داشت.

یولیان ناگلسمان اما برای این بازی مشکلی مشابه سرمربی هم سن و سالش خواهد داشت و 5 بازیکن بایرن مونیخ به علت مصدومیت این بازی را از دست داده‌اند که در بین آنها بدون شک باید مانوئل نویر را مهم‌ترین غایب دانست که غیبتش در دیدار با بوخوم به خوبی خودش را نشان داد و همین عدم حضور نویر می‌تواند نگران کننده‌ترین نقطه بازی برای هواداران بایرن مونیخ باشد. «آلفونشو دیوویس، لئون گورتسکا، جمال موزیالا و یوسیپ استانیشیچ» دیگر غایب‌های بایرن مونیخ در بازی امشب هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار