«جیران» را ساختم تا نگاه‌ها به مادر را پس از قتل بابک خرمدین تغییر دهم

تهران (پانا) - ربابه روحی از ساخت مستند «جیران» خبر داد و گفت این مستند را درباره یک مادر فداکار ساخته است تا ذهنیت آدم‌ها پس از قتل بابک خرمدین نسبت به جایگاه مادر را تغییر دهد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
«جیران» را ساختم تا نگاه‌ها به مادر را پس از قتل بابک خرمدین تغییر دهم

به گزارش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «جیران» داستان پیرزن 60 ساله ای است که بالای کوه‌ های جنگلی به تنهایی زندگی می‌کند و بیش از 35 سال در انتنظار فرزند گم شده‌اش مانده است. ربابه روحی که کارگردان این مستند است درباره مراحل تولید فیلم گفت: 6 سال پیش طی گشت و گذاری که با خواهر و دخترم داشتیم زنی را میان جنگل دیدیم که با خریدهایی سنگین کوه را بالا می‌رفت. با او همکلام و دوست شدیم. طی رفت و آمدهایی که به خانه‌اش در طی 6 سال داشتم باتوجه به سبک زندگی و روایت‌هایی که از زندگی‌اش گفت تصمیم به ساخت مستندی با نام خود او گرفتم.

وی افزود: جیران مادری فداکار بود که تا زمان مرگ در انتظار فرزند گمشده‌اش ماند به دلیل همین فداکاری هم اصرار داشتم داستان این مادر را نه از بعد بیماری بلکه از جنبه فداکاری‌اش روایت کنم تا نگاه‌هایی که به جایگاه مادر پس از قتل بابک خرم‌الدین ایجاد شده بود، تغییر کند. مادران فداکار بسیاری تاکنون روی زمین زیسته‌اند مانند مادرانی که در هشت سال دفاع مقدس از خودگذشتگی کردند و فرزندانشان را در این جنگ از دست دادند. مادران فداکاری چون مادر من که مشوق اصلی‌ام در فیلمسازی است و به همراه پدرم همیشه از من حمایت کرده‌اند.

این مستندساز با بیان این که این مستند آماده نمایش شده است، درباره روند تولید این مستند توضیح داد: به غیر از 6 سالی که روی فیلمنامه کار می‌کردیم 9 ماه تولید این مستند زمان برد. البته اگر بودجه داشتیم زودتر تولید را شروع می‌کردیم اما متاسفانه تا پیش از این با مرکز گسترش آشنا نبودیم. خوشبختانه طرح در مرکز به تصویب رسید و با دریافت بودجه توانستم این فیلم را مقابل دوربین ببرم.

عوامل تولید مستند «جیران» عبارتند از ‌پژوهشگر و‌ نویسنده: ربابه روحی ، مهشاد سالاری، تهیه کننده و کارگردان: ربابه روحی، تصویر بردار: سجاد دادپور، دستیار تصویر: اوریا جمالی، صدا بردار: محمد رضا عبدی، تدوین: مهدی صالحی، صدا گذار و اصلاح رنگ: مهدی صالحی، دستیار کارگردان: مهشاد سالاری، منشی صحنه: آتنا سالاری، مدیر تولید: الهام روحی، عکاس: رومینا سالاری، تدارکات و حمل و نقل: یاسر عزیز زاده، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار