حمله‌ سخت اُمیکرون به فراریان از واکسن

کاشمر (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خلیل آباد از مجازات افرادی که واکسن کرونا نزده‌اند، خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حمله‌ سخت اُمیکرون به فراریان از واکسن

محمد حسین زاده در گفت و گو با پانا گفت: شیوع کرونا امیکرون نوع جدیدی از ویروس کرونا در جهان، باعث نگرانی همه ی افراد شده است. دانستن علائم کرونا امیکرون به کاهش شیوه آن کمک بسیاری می کند.

وی گفت: افراد واکسینه شده علائمی شبیه سرماخوردگی دارند. همانطور که اطلاع دارید اُمیکرون توانایی درگیر کردن افراد واکسینه شده و واکسینه نشده را دارد، اما متفاوت عمل می کند، افراد واکسینه شده که به امیکرون مبتلا می شوند، معمولا از مشکلاتی مثل سر درد، بدن درد یا تب شکایت می‌ کنند که شبیه به یک سرماخوردگی نسبتاً شدید است، اما مشکلاتی مثل تنگی نفس، سرفه یا علائم شبیه به آنفولانزا فقط در افراد غیرواکسینه شده بعد از ابتلا به امیکرون رخ می دهد.

وی در ادامه افزود: افرادی که دو یا سه دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌ اند باز هم علائم دارند و ممکن است کمی گلو درد داشته باشند. افرادی که دو دز واکسن تزریق کرده اند، بعد از ابتلا به امیکرون دچار خستگی و کمی هم سرفه می شوند اما تنگی نفس ندارند.

حسین زاده بیان کرد: شباهت علائم بین افراد واکسینه و واکسینه نشده کم است، از دست دادن حس بویایی و چشایی جزء علایمی هستند که در امیکرون خیلی به ندرت دیده می شود، اما تب در آن رایج است. افراد واکسینه شده چندان تب را تجربه نمی‌ کنند و همانطور که گفتیم علائم آنها شبیه به سرماخوردگی است، به طور مثال آبریزش بینی، گرفتگی بینی و گلو درد از علائم آنهاست و شدت امیکرون در این افراد متفاوت است.

مدیر اداره شبکه بهداشت و درمان شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: بسیاری از پزشکان تفاوت بین افراد واکسینه شده و واکسینه نشده را در ابتلا به امیکرون در نوع علائم نمی‌ دانند، بلکه شدت علائم در این افراد متفاوت است و براساس مطالعات انجام شده نشان می دهد، افرادی که واکسن تزریق نکرده اند، احتمالاً 5 روز یا بیشتر علائم را تجربه می کنند، اما افرادی که واکسن زده اند، علائم شان بین 1 الی 2 روز بیشتر طول نمی کشد و علائم خیلی خفیف خواهد بود.

خبرنگار دانش آموز : ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار