مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لبنان برگزار شد

تهران (پانا) - سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان مراسمی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لبنان برگزار شد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان مراسمی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن هتل لانکستر در شهر بیروت برگزار کرد.

در این مراسم که با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و دینی لبنانی برگزار شد، محمد جلال فیروز نیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت سخنرانی کرد.

فیروزنیا در این سخنرانی تاکید کرد که بعد از گذشت ۴ دهه، انقلاب اسلامی در وجدان ملت ایران قوی‌تر و مستحکم‌تر شده است.

وی همچنین به دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمامی زمینه های علمی، صنعتی، پزشکی، نظامی و ... اشاره کرد.

سفیر کشورمان در بخش دیگری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب علیرغم تمام توطئه‌ها و تحریم‌های ظالمانه درحال پیشرفت‌های روزافزون است و امروز ما شاهد این هستیم که این حضور فعال و مسئولانه در مذاکرات وین دارد و با جدیت و قدرت تلاش می کند تا تحریم ها برداشته شود و توافق خوب و مداوم حاصل شود تا حقوق عادلانه و مشروع جمهوری اسلامی را تضمین کند و منجر به تقویت امنیت و ثبات در منطقه و جهان شود.

فیروزنیا در بخش دیگری از سخنرانی خود به روابط ایران و لبنان پرداخت و تاکید کرد: ایران و لبنان روابط تاریخی و برادرانه باهم دارند و ما بار دیگر بر ایستادگی خود در کنار ملت، دولت، ارتش و مقاومت لبنان تاکید می‌کنیم و آماده مشارکت مثبت و قدرتمند برای خروج این کشور از بحران اقتصادی و معیشتی هستیم.

براساس این گزارش، نمایندگان میشل عون، رئیس جمهور لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان و همچنین برخی وزرای لبنانی و دیگر شخصیت‌های سیاسی و دینی در این مراسم حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار