وزیر آموزش و پرورش:
بودجه ویژهای برای جبران عقبماندگی ابتداییها در نظر گرفتهایم
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با دانشآموزان شهرستانهای ورامین، پیشوا، قرچک و بخش جوادآباد با اشاره به وضعیت دانشآموزان در شرایط آموزش مجازی گفت بودجه ویژهای برای دانشآموزان مخصوصاً در حوزه ابتدایی و کلاس اول در نظر گرفته شده است تا این عقبماندگی جبران شود.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با دانشآموزان شهرستانهای ورامین، پیشوا، قرچک و بخش جوادآباد با تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانشآموزان شهید این مناطق عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش دانشآموزان و معلمان هستند.
وی تصریح کرد: دانشآموزان نباید استرس کنکور را داشته باشند و باید بر اساس میزان توانایی، میل و رغبتی که دارند در زمینههای اقتصادی، هنری، علمی و ... کارآفرین باشند.
این مقام مسئول گفت: جمعیت دانش آموزی شهرستانهای استان تهران برخلاف رشد جمعیت کشور همیشه رو به رشد است و ما سعی بر آن داریم تا بخشی از مشکلات را با امکانات دولتی و بخشی را هم از طریق خیرین حل کنیم.
وی عنوان کرد: یکی از ارکان کاری ما جوانسازی وزارتخانه برای همسویی با برنامه های پیش رو است.
نوری افزود: با وجود تحمیل شدن جنگ ۸ ساله و تحریمهای اقتصادی از سال ۱۳۵۷ تاکنون با هدایت حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نرخ سرانه دانش آموزی از ۱.۵ به ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز رسیده است.
این مقام مسئول همچنین گفت: ما در المپیادهای دانش آموزی در سطح جهان جزو شاخصترین کشورها هستیم به گونهای که در اکثر رشتهها، دانش آموزان ما در صدر سکوهای جهانی قرار گرفتهاند.
وی با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان در شرایط آموزش مجازی عنوان کرد: دانش آموزان در فضای مجازی عمیقاً یاد نمیگیرند و در این شرایط باید خود دانش آموزان تلاش جدی تری داشته باشند.
وی گفت در همین راستا بودجه ویژهای را برای دانش آموزان مخصوصاً در حوزه ابتدایی و کلاس اول در نظر گرفتهایم تا این عقبماندگی جبران شود.
در ادامه این نشست دانش آموزان با بیان مسائلی درخصوص تجهیز مدارس، استفاده از ظرفیت دانشآموزان نخبه، مسائل آموزشی اتباع، تقویت طرح شهید بهنام محمدی، کنکور، رعایت عدالت آموزشی، مشکلات دانشآموزان اتباع اشاره کردند و وزیر آموزش و پرورش در این خصوص با آنها به بحث و گفتوگو پرداخت.
ارسال دیدگاه